متخصص زنان و زایمان > بیماریهای زنان > درمان سقط جنین > علت سقط مکرر جنین در زنان چیست؟
علت سقط مکرر جنین

سقط مکرر جنین یکی از بیماری هایی است که در زنان باردار به وجود می آید. در برخی از خانم ها به دلایل مختلفی جنین در شکمشان از بین می رود. در این مقاله علت سقط مکرر جنین در زنان را خواهید دانست. با ما همراه شوید..

علت سقط مکرر جنین

علت سقط مکرر جنین چیست ؟

علل های مختلفی باعث به وقوع پیوستن این عارضه می شوند.

  • سقط جنین در رحم مادر به مرگ طبیعی معمولا قبل از هفته بیستم صورت میگیرد.
  • رعایت نکردن اصول بهداشتی مانند دیابت کنترل نشده یا داشتن مشکلات دهانه رحمی میتواند باعث به وجود آمدن این عارضه شود.
  • شایع ترین دلیل برای سقط جنین در سه ماهه اول بارداری وجود یک نقص ژنتیکی در جنین است. تست کروموزومی در این مورد میتواند به شما کمک کند تا از سقط مکرر جنین جلوگیری کنید.
  • عفونت های دوران بارداری یکی دیگر از علل شایع در این عارضه به حساب می آید. با مراجعه به پزشک قبل از اقدام به بارداری میتوانید این مشکل را از بین ببرید.
  • ویروس‌های سرخجه، سرخک، سیتومگال و تبخال می‌توانند منجر به سقط منفرد شوند. عفونت‌هایی مانند تب مالت و مالاریا می‌توانند موجب سقط مکرر شوند.
  • سیگار و کافئین، اختلالات جفت میتواند یکی از علل های سقط جنین باشد. مصرف نکردن این ها میتواند به شما در پیشگیری از این عارضه کمک کند.

وقتی داستان سقط تکرار می‌شود

سقط به معنی خاتمه یافتن حاملگی قبل از هفته دوازدهم (سه ماهه اول) بارداری است. گاهی سقط به صورت پیاپی و در حاملگی‌های متوالی رخ می‌دهد‌. در صورتی که بیش از سه بار رخ دهد به آن سقط مکرر گفته می‌شود. معمولا بعد از چندبار سقط،احتمال تولد زنده حتی بدون درمان بیشتر از احتمال سقط مجدد است، اما با درمان علل زمینه‌ای این احتمال بیشتر می‌شود.

نکته :

در نظر داشته باشید که کی از بهترین راه های پیشگیری از این عارضه این است که قبل از اقذام به بارداری تحت نظر پزشک متخصص قرار بگیرید. برای درمان سقط مکرر جنین در زنان باید به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *