متخصص زنان و زایمان > بیماریهای زنان > دردهای مزمن لگنی چیست و چه علتی دارد ؟
درمان دردهای لگنی

درد مزمن لگنی

دردهای مزمن لگنی به دلایل مختلفی میتواند به وجود آید. درد لگنی یک تشخیص کلی است که بسیاری از علل اختصاصی تر از اتیولوژی های تولید مثل، گوارشی و ادراری تا درد میوفاشیال و سندرم عصب گیرافتاده را شامل می شود .

دردهای مزمن لگنی چیست ؟

درباره دردهای مزمن لگنـی بهتر است بدانید 12 – 20 درصد زنان در آمریکا، دچار درد لگنی مزمن می شوند. علل غیر ژنیکولوژیک درد مانند سندرم روده تحریک پذیر، سیستیت بینابینی، سندرم میوفاشیال دیواره ی شکم یا کف لگن یا نوروپاتی معمولا دیده نمی شوند اما از علل شایع درد مزمن لگن میتوانند باشند.

علل به وجود آمدن درد مزمن لگنی

دردهای مزمـن لگنی علت های مختلفی دارد که با مراجعه به پزشک و بررسی سوابق بیمار میتواند علت آن را پیدا کرد.

درمان دردهای مزمن لگنی

روش های مختلفی برای درمان دردهای مزمن لگـنی وجود دارد که با توجه کردن به آنها میتوان این بیماری را درمان کرد . از بهترین روش های درمان این بیماری میتوان به جراحی و روش های تهاجمی اشاره کرد. برای از بین بردن چسبندگی ها باید حتما از روش جراحی استفاده کنید.

بررسی درد مزمن لگنی

در اولین ویزیت که پزشک باری بیمار انجام میدهد سوابق تمام بیماری های قبلی بیمار شامل ماهیت درد، محل، انتشار، شدت، فاکتورهای تشدید کننده و تسکین دهنده، تاثیر سیکل قاعدگی، استرس، کار، ورزش، مقاربت و ارگاسم و مقاربت و ارگاسم، زمینه ی برانگیخته شدن درد، تلفات اجتماعی و شغلی ناشی از درد، صورت میپذیرد.

بیشتر بخوانید : درمان تنبلی تخمدان در شیراز

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *