متخصص زنان و زایمان > معاینات و آزمایشات > هزینه تست پاپ اسمیر چقدر است؟
هزینه تست پاپ اسمیر

هزینه تست پاپ اسمیر

هزینه تست پاپ اسمیر 1401 بیشتر از سال 1400 شده است. تست پاپ اسمیر یکی از آزمایش های تشخیصی برای تشخیص سرطان های زنان است. این تست را دکتر متخصص زنان در شیراز انجام می دهد. در این مقاله می خواهیم پاسخ سوالات شما را در زمینه هزینه تست پاپ اسمیر پاسخ دهیم. از جمله هزینه آزمایش پاپ اسمیر چقدر است؟ هزینه آزمایش پاپ اسمیر با دفترچه تامین اجتماعی چگونه محاسبه می شود؟ هزینه تست پاپ اسمیر در آزمایشگاه چقدر است؟ و بسیاری سوالات دیگر که با هم پاسخ آن ها را می خوانیم.

تست پاپ اسمیر چیست؟

قبل از اینکه بدانید هزینه تست پاپ اسمیر چقدر است و این هزینه با دفترچه و بدون دفترچه چگونه محاسبه می شود باید بدانید این تست چیست و چگونه انجام می شود؟ یا رابطه بعد از تست پاپ اسمیر مشکلی دارد یا خیر؟

تست پاپ اسمیر که پاپ تست هم خوانده می شود در واقع آزمایشی برای تشخیص زودهنگام سرطان رحم می باشد. آزمایش پاپ اسمیر سلول های جمع آوری شده از دهانه رحم را مورد بررسی قرار می دهند. لازم به ذکر است این آزمایش به حدی اهمیت دارد که پزشک متخصص شما با توجه به سلول های جمع آوری شده می تواند حدس بزند در آینده نزدیک شما به سرطان دهانه رحم مبتلا می شوید یا خیر!

هزینه تست پاپ اسمیر چقدر است و این تست چگونه انجام می شود؟
هزینه تسـت پاپ اسمیر

نکته مهم: بانوان گرامی به یاد داشته باشید دو آزمایش پاپ اسمیر و غربالگری است که می تواند شما را از بیماری سرطان دهانه رحم نجات دهد. پس در چکاپ های سالیانه خود این دو تست را انجام دهید و نگران هزینه تست پاپ اسمیر نباشید.

تست پاپ اسمیر چگونه انجام می شود؟

آزمایش پاپ اسمیر باید توسط پزشک متخصص و در مطب وی انجام شود. برای انجام این تست باید لباس های پایین تنه خود را دربیاورید. بعد از آن بر روی تخت ژنیکولوژی دراز می کشید. پزشک معالج به آرامی وسیله ای مشابه فرچه را درون واژن فرو نموده و به آرامی سلول هایی از دهانه رحم شما و همچنین انتهای واژن بر می دارد.

نمونه برداری از رحم در صورتی که توسط پزشک با تجربه ای انجام شود خطری برای شما نخواهد داشت. در نهایت پزشک معالج نمونه هایی را که از دهانه رحم گرفته است را به درون ظرفی شیشه ای انتقال می دهد.

بعد از نمونه مورد نظر به آزمایشگاه فرستاده می شود. مواردی غیر طبیعی مانند سلول های خونی، سلول های التهابی و موکوس از آزمایش شما حذف می شوند و تنها سلول های دهانه رحم مورد بررسی قرار می گیرند.

هزینه تست پاپ اسمیر چقدر است؟

تا به اینجای مقاله با تست پاپ اسمیر آشنا شدید. در صورتی که هنوز نیاز به توضیحات بیشتری دارید کافی است به مقاله انجام تست پاپ اسمیر مراجعه نمایید.

هزینه تست پاپ اسمیر 1401 بیشتر از سال گذشته شده است. اما در برخی مراکز درمانی مانند مراکز بهداشت ممکن است هزینه آزمایش پاپ اسمیر رایگان باشد. اما در مراکز خصوصی و در مواردی که متخصص زنان کار را انجام می دهد هزینه آزمایش پاپ اسمیر محاسبه می گردد.

هزینه تست پاپ اسمیر 1400 بیشتر از سال گذشته شده است. اما در برخی مراکز درمانی مانند مراکز بهداشت ممکن است هزینه آزمایش پاپ اسمیر رایگان باشد
هزینه تسـت پاپ اسمیر

عوامل متعددی بر هزینه تست پاپ اسمیر تاثرگذار می باشد که در ادامه به بررسی تمامی این موارد می پردازیم.

عوامل موثر بر هزینه تسـت پاپ اسمیر چیست ؟

هزینه تسـت پاپ اسمیر به عوامل متعددی بستگی دارد. این که کدام دکتر و کدام کلینیک را انتخاب کنید می تواند در هزینه آزمایش پاپ اسمیر تاثیرگذار باشد. با انجام پاپ تست پزشک متخصص زنان می تواند بیماری های شما را تشخیص دهد.

این که از کدام دستگاه برای انجام این تست استفاده شود نیز می تواند در هزینه تستت پاپ اسمیر تاثیرگذار باشد.

عوامل موثر بر هزینه تست پاپ اسمیر

هزینه انجام تسـت پاپ اسمیر

قطعا هزینه هایی که باید برای درمان و داروهای سرطان صورت بگیرید قابل مقایسه با یک تست ساده نیست پس اگر نگران هزینه تسـت پاپ اسمیر هستید همیشه این مقایسه را به یاد آورید که در صورت ابتلا به سرطان چه هزینه هایی در پیش رو خواهید داشت. قیمت روش های تشخیصی که با آزمایشگاه هم در ارتباط هستند معمولا سالانه تغییر پیدا می کند. هزینه تسـت پاپ اسـمیر در سال 1401 معمولا بین 100 هزار تومن و 400 تومن بوده. این هزینه در مقابل داروهای سرطان دهانه رحم بسیار ناچیز است. در صورتی که آزمایش های دیگری به همراه پاپ اسمیر ساده روی نمونه صورت بگیرد هزینه متفاوت می باشد.

آیا بیمه هزینه تسـت پاپ اسمیر را قبول میکند؟

خوشبختانه تست پاپ اسمیر جز کارهایی هست که بسیاری از بیمه ها هزینه آن را پرداخت می کنند. هزینه آزمایش پاپ اسمیر با دفترچه تامین اجتماعی بسیار مقرون به صرفه تر می باشد. بنابراین در صورتی که دارای دفترچه هستید حتما از پزشک خود بخواهید آزمایش را در دفترچه شما بنویسد. معمولا در مراکزی که به صورت آزاد نیستند و پذیرای دفترچه های بیمه هستند قیمت این تست کمتر از 100 هزار تومن هم می شود.