متخصص زنان و زایمان > بیماریهای زنان > دستگاه پلاسما پن چیست و چه کاربردی دارد؟
دستگاه پلاسما پن چیست و چه کاربردی دارد؟

دستگاه های مختلفی برای درمان بیماری های مقاربتی مانند زگیل تناسلی در خانم ها و همچنین جوانسازی ناحیه تناسلی وجود دارد. هر کدام از این دستگاه ها مزایای متفاوتی دارند. دستگاه پلاسما پن یکی از دستگاه های موثر در این زمینه است.

بهترین مرکز پلاسماپن در شیراز کجاست؟

مراکز تخصصی که از این دستگاه استفاده می کنند زیر نظر پزشک متخصص انجام می شود. مراکزی که در آن متخصص زنان برای درمان زگیل تناسلی، اسکارهای واژن، چن و چروکهای خفیف تا متوسط لابیاها از پلاسما پن استفاده می کند در لینک درج شده برای شما آورده شده است.

دستگاه پلاسما پن چیست؟

پلاسما پن دستگاهی می باشد که به جای لیزر استفاده می شود. این دستگاه با انرژی پلاسمای گرم کار می کند. در واقع پلاسما یک گاز پر انرژی و پر حرارت می باشد که در برخورد با سطح پوست به سرعت سرد خواهد شد. در اثر برخورد پلاسما با ضایعه پوستی، رطوبت ضایعه تبخیر می شود و از حالت جامد به گاز تبدیل خواهد شد.

مزایای کار با دستگاه پلاسما پن چیست؟

پروپ های پلاسماپن به صورت تماس مستقیم نیستند. از فاصله 4 میلی متری از پوست شات ها زده می شود. به همین دلیل استفاده از این دستگاه از انتقال تمام بیماری های پوستی جلوگیری خواهد کرد. دیگر مزایای درمان با پلاسماپن عبارت است از:

  • بدون جای اسکار یا ایجاد گوشت اضافه
  • عمق نفوذ امواج کمتر از لیزر است و به بافت آسیب نمی زند
  • استفاده راحت از دستگاه
  • بدون برش و خونریزی
  • دارای کمترین التهاب و سوزش
  • بدون ایجاد کبودی یا لک
  • بدون درد

کاربردهای دستگاه پلاسما پن

دستگاه پلاسما پن چه کاربردهایی دارد؟

موارد مختلفی برای کاربردهای پلاسما پن در نظر گرفته می شود از مهم ترین کاربردهای این دستگاه طبق نظر پزشکان متخصص زنان و زایمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برداشتن خال و لک های پوستی
  • جوانسازی ناحیه تناسلی خانم ها
  • درمان زگیل تناسلی یا همان اچ پی وی
  • درمان انواع اسکار در نواحی مختلف

عوارض پلاسما پن چیست؟

تورم لابیاها بعد از استفاده از پلاسماپن طبیعی است و بعد از 3 تا 10 روز به طور کامل بر طرف خواهد شد. همچنین بعد از پلاسما پن به علت سوختگی های سطحی، دلمه به وجود آید. این دلمه ها پس از یک هفته بدون ایجاد لک یا اسکار کنده می شوند. به طور کلی می توان گفت که درمان با این روش هیچ عارضه جانبی ندارد.

مراقبت های بعد از پلاسما تراپی واژن چیست؟

تمام خانم هایی که این کار را انجام داده اند مراقبت هایی باید در نظر داشته باشند. این مراقبت ها عبارتند از:

  • بعد از پلاسماپن باید لباس زیر نخی که تهویه مناسبی دارد، بپوشید.
  • دلمه های روی پوست را نباید بکنید یا دستکاری کنید.
  • محل درمان نباید در معرض نور آفتاب قرار گیرد.
  • محل پلاسماتراپی شده نیازی به پانسمان ندارد. اما نباید تا 48 ساعت بعد از پلاسماپن، ناحیه تحت درمان خیس شود. پس نباید تا دو روز حمام کنید یا موضع را با آب بشویید.
  • از کرم های ترمیم کننده ای که پزشک برایتان تجویز کرده سروقت استفاده کنید.

تعداد جلسات درمان با دستگاه پلاسما پن

درمان با این دستگاه بسته به نوع مشکل پوستی و میزان آسیب و تشخیص پزشک متخصص تعداد جلسات مشخص خواهد شد. معمولا کار با این دستگاه بین 1 الی 3 جلسه مورد استفاده قرار میگیرد. متوسط زمان هر جلسه بین 10 الی 40 دقیقه در نظر گرفته می شود.

جوانسازی واژن با دستگاه پلاسما پن

استفاده از پروب گرمایی دستگاه پلاسماپن باعث ایجاد گرمای عمقی در پوست واژن می شود. نفوذ انرژی پلاسما به لایه های زیرین پوست باعث کلاژن سازی، تسریع بازسازی و ترمیم پوست و در نتیجه جوانسازی واژن خواهد شد.
علاوه بر موارد ذکر شده، متخصص زیبایی زنان از دستگاه پلاسما پن در شیراز برای از بین بردن اسکار یا جای زخم های کوچک، رفع لک و درمان ترکهای پوستی نیز استفاده می کنند..

آیا پلاسما پن درد دارد؟

بسته به توانایی تحمل هر فرد میزان درد متفاوت است. کمی دچار احساس درد و سوزش خواهید شد ولی قابل تحمل می باشد. اما اگر حساس هستید، می توانیم نیم ساعت قبل از کار با این دستگاه، برایتان پماد بی حسی زده می شود.

برداشتن ضایعات پوستی مثل زگیل تناسلی به چند جلسه پلاسماپن نیاز دارد؟

معمولا در یک جلسه مشکل برطرف خواهد شد. اگر زگیل ها عمقی باشند، ممکن است چند روز بعد از پلاسما پن دورباره مجبور بشوید جلسه را تکرار کنید تا بخش عمقی زگیل هم از بین برود.

هزینه پلاسما پن زنان در شیراز چقدر است؟

هزینه استفاده از این دستگاه به موارد متععدی بستگی دارد. تعداد جلسات و نوع درمان میتواند در هزینه ها تاثیر گذار باشد. اما هزینه آن کاملا مقرون به صرفه است. به خصوص که در اگر شیراز درمان خود را آغاز گنید بهتر است و هزینه کمتری نسبت به شهرهای بزرگ مانند تهران خواهید داشت.

تفاوت دستگاه پلاسما پن و پلاسما جت چیست؟

باید بدانید که این دو دستگاه با هم شباهت های زیادی از نظر درمانی دارند اما عمده تفاوت پلاسما پن این است که این دستگاه به صورت وایرلس کار میکند و وزن آن بسیار کم است. همچنین برای درمان بیماری های مقاربتی نیز میتوان از این دستگاه استفاده نمود.

سپاس از توجه شما.