متخصص زنان و زایمان > جراحی های درمانی > عوارض عمل جراحی لاپاراسکوپی زنان چیست ؟
جراحی لاپاراسکوپی زنان

عمل جراحی لاپاراسکوپی یکی از روش های جدید در جراحی زنان به حساب می آید. این عمل جراحی را باید جراح متخصص انجام دهد. عوارض و نکات قبل از جراحی لاپاراسکوپی را در ادامه این مقاله خواهید دید. همچنین میتوانید با مراجعه به لینک زیر بهترین جراحان لاپارسکوپی زنان در شیراز را بشناسید.

عمل جراحی لاپارسکوپی زنان

جراحـی لاپاراسکوپی زنان در واقع تکنیکی جدید در زمینه جراحی و برداشتن عارضه های مربوط به بیماری های زنان است. جراح لاپاراسکوپی زنان بعد از بررسی بیماری به وجود آمده میتواند با لاپارسکوپی زنان به رفع آن بپردازد. این کار را متخصص زنان که فوق تخصص جراح لاپاراسکوپی زنان را داشته باشد انجام میدهد.

جراحی باز با جراحی لاپارسکوپی زنان چه تفاوتی دارد ؟

در جراحی باز نقطه مورد نظر در جراحی به اندازه زیادی برش خورده و باز می شود ولی در جراحی لاپاراسکوپی زنان برش بسیار کوچکتری در نقطه مورد نظر قرار می گیرد. این کار باعث می شود خونریزی کمتری نسبت به جراحی باز داشته باشد.
Laparoscopy

بهترین زمان برای انجام جراحی لاپارسکوپی زنان

در بین خانم ها یکی از بهترین زمان هایی که برای جراحی لاپاراسـکوپی زنان انجام میشود 5 روز بعد از پایان قاعدگی است.

عوارض اصلی عمل جراحی لاپارسکوپی زنان

هر عمل جراحی عوارض منحصر به فرد خود را دارد اما عمل جراحی لاپاراسـکوپی زنان یکی از کم عوارض ترین روش های جراحی است. عوارض اصلی این روش جراحی عبارت است از :

آسیب رساندن به اعضای مجاور مانند روده ها و کبد
خونریزی و اسیب عروق بزرگ شکم
مشکلات مربوط به بیهوش مانند افت فشارخون
نفخ بعد از لاپاراسکوپی کمتر دیده میشود و نسبت به عمل شکمی باز نفخ خیلی کمتر است

چه مدت بعد از جراحی لاپارسکوپی زنان میتوان رابطه جنسی داشت ؟

در واقع میتوان گفت که بین 3 تا 5 روز بعد از جراحی لاپاراسـکوپی رابطه جنسی داشته باشید بهتر است. در نظر داشته باشید که اگر بعد از رابطه جنسی در زمان معین آن دچار خوریزی و در زیادی بودید حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *