متخصص زنان و زایمان > جراحی های درمانی > هیستروسکوپی چیست و چه کاربردی دارد ؟
هیستروسکوپی

هیستروسکوپی عمل جراحی است که برای درمان بیماری های زنان استفاده می شود. در ادامه این مطلب با عمل هیستـرسکوپی و روش آن بیشتر آشنا شوید.  مزایای عمل هیسـتروسکوپی را در ادامه این مقاله خواهید دید.

عمل هیستروسکوپی چیست ؟

هیسـتروسکوپی روش جراحی است که توسط دستگاه هیستروسکوپ انجام می شود. در این روش لوله ای نازک داخل رحم  می شود. این روش دیگر نیاز به هیچ نوع برشی وجود ندارد. روش هیستروسـکوپی یکی روش تشخیصی است که برای درمان بسیاری از بیماری ها مورد اتفاده قرار می گیرد. در این روش در حین تشخیص میتوان به درمان بیماری نیز پرداخت.

اقدامات قبل از هیستروسکوپی چیست ؟

هر روش تشخیصی و درمانی نیاز به اقدامات ویژه ای قبل از انجام کار دارد. در این روش باید تمام بیماری های زمینه ای، مشکلات جسمانی، قلبی و عروقی بیمار مورد بررسی قرار داده شود.

روش عمل هیستروسکوپی

این عمل به دو صورت بیهوشی عمومی و یا بی حسی انجام می شود. به کمک لوله ای نازک میتواند داخل رحم را دید و در حین تشخیص، بیماری را درمان کرد.

عوارض انجام عمل هیستروسکوپی

این عمل نیز میتواند مانند تمام جراحی های دیگر عوارض داشته باشد. از اصلی ترین عوارض عمل هیسـتروسکوپی میتوان به پارگی رحم در حین عمل اشاره کرد.

کاربرد هیستروسکوپی

این روش تشخیصی و درمانی زنان کاربردهای متنوعی میتواند داشته باشد که عبارت است از :

برداشتن اندومتر یا پولیپ سرویکس
برداشتن فیبروم
نمونه‌برداری از پوشش اندومتریال
کانولاسیون (باز کردن) لوله‌های فالوپ
حذف چسبندگی داخل رحمی (اسکار)

هیستروسکوپی چه زمانی انجام می شود ؟

این عمل جراحی یکی از روش های مدرن در درمان بیماری های زحمی است که زمانی مورد استفاده قرار میگیرد که ناز به درمان به روش تهاجمی وجود دارد.

هزینه عمل هسیتروسکوپی چقدر است ؟

عمل هیـستروسکوپی بسته به مرکزی که در آن این عمل را انجام میدهید و همچنین پزشک انخابیی شما و در نهایت بیماری شما میتواند هزینه های متفاوتی داشته باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *