متخصص زنان و زایمان > بیماریهای زنان > بهترین راه درمان خانگی عفونت واژن چیست؟
درمان خانگی عفونت واژن

عفونت واژن و عفونت رحم یکی از بیماری های رایج میان بانوان می باشد. در این مقاله می خواهیم به شما روش های درمان خانگی عفونت واژن و درمان خانگی عفونت رحم را آموزش دهیم. عفونت واژن درمان خانگی هم دارد. قبل از اینکه شروع به درمان عفونت واژن در خانه نمایید بهتر است علائم و نشانه های این بیماری را بشناسید.

آشنایی با عفونت واژن و عفونت رحم

عفونت های واژن را می توان یکی از بیماری خطرناک برای خانم ها در نظر می گیرند. ابتلا به این عفونت دلایل مختلفی دارد که با دانستن این دلایل می توانید از بروز آن جلوگیری کنید و دیگر نیازی به درمان خانگی عفونت واژن نخواهید داشت.

همچنین در جهت درمان آن هم روش های خانگی و هم روش های دارویی می تواند به شما کمک کند. در این مقاله به بررسی بهترین روش های درمان خانگی عفونت واژن می پردازیم. با ما باشید تا با داشتن آگاهی کامل از بروز این بیماری پیشگیری کنید.

انواع عفونت واژن

عفونت های قارچی واژینال انواع مختلفی دارد. آشنایی با آنها میتواند در درمان خانگی آن به شما کمک کند. قبل از هر چیز خوب است بدانید که عفونت واژن برای دختران باکره و عفونت برای زنان متفاوت می باشد. همچنین روش درمان خانگی عفونت رحم برای دختر باکره با درمان عفونت واژن به روش خانگی کاملا متفاوت می باشد. در ادامه هر دو را به طور کامل مورد بررسی قرار می دهیم.

  • کاندیدیاز
  • تریکوموناز
  • گاردنرلا

انواع عفونت واژن

عفونت واژن در دختران باکره

عفونت واژن در میان دخترانی که هنوز باکره هستند کمتر دیده می شود. این امر کاملا طبیعی است زیرا یکی از دلایل بروز عفونت واژن برقراری روابط جنسی می باشد. اما این تنها دلیل نیست. عواملی همچون استفاده از پدهای بهداشتی نامرغوب، حساسیت به جنس خاصی از لباس زیر، عدم رعایت بهداشت فردی و … می تواند دلیل خوبی برای عفونت های قارچی باشد.

برای درمان خانگی عفونت واژن دختر باکره قبل از هر چیز به شما پیشنهاد می کنم حتما به پزشک مراجعه نمایید. زیرا در برخی موارد عفونت واژن به حدی جدی است که حتی ممکن است موجب از دست دادن پرده بکارت شود. پس در این مورد سهل انگار نباشید.

هشدار: در صورت علائم شدید یا پیشرفت عفونت، به پزشک متخصص زنان و زایمان در شیراز و یا شهر سکونتتان مراجعه کنید.

درمان عفونت واژن در خانه

اما در صورتی که در مراحل اولیه عفونت هستید می توانید با چند روش ساده عفونت به وجود آماده را در همان ابتدا برطرف کنید:

استفاده از سیر:

روزانه 2 یا 3 حبه سیر را به مقدار زیادی آب میل نمایید.

استفاده از روغن درخت چای:

3 قطره روغن درخت چای را به همراه 2 قاشق غذاخوری عسل مخلوط نموده و بر روی محل عفونت خود بمالید. بهتر است شب و در هنگام استراحت این کار را انجام دهید. زیرا باید چند ساعت بر روی محل عفونت قرار داشته باشد تا اثر گذاری خود را نشان دهد.

استفاده از روغن نارگیل:

یک پارچه نرم و حتما نخی را به مقداری روغن نارگیل آغشته نموده و به آرامی بر روی محل عفونت بکشید. این کار را دو بار در روز و به مدت یک هفته تکرار کنید.

درمان خانگی عفونت رحم

تقریبا نیم زیادی از خانم ها در طول زندگی خود عفونت های رحمی و واژینال را تجربه می کنند. صفحات اینترنتی پر از روش های درمان خانگی این عفونت ها است که هیچ کدام کارایی ندارند. در این مطلب به شما کمک میکنیم تا بتوانید موثرترین روش های درمان خانگی عفونت واژن آشنا شوید.

  1. مصرف آب بیشتر: مصرف آب بیشتر می‌تواند به ترشحات رحمی کمک کند و باعث تخلیه عفونت شود.
  2. مصرف سیر: سیر دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچی است که می‌تواند به درمان عفونت رحم کمک کند. می‌توانید سیر را به صورت تازه یا در قرص مصرف کنید.
  3. مصرف یونجه: یونجه دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتری است که می‌تواند به درمان عفونت رحم کمک کند. می‌توانید یونجه را به صورت چای مصرف کنید.
  4. مصرف آلوئه ورا: آلوئه ورا دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتری است که می‌تواند به درمان عفونت رحم کمک کند. می‌توانید آلوئه ورا را به صورت ژل مصرف کنید.
  5. مصرف چای دم کرده از گیاهان ضد التهابی و ضد باکتری مانند زردچوبه، بابونه و آویشن می‌تواند به درمان عفونت رحم کمک کند.
  6. استفاده از گرمای موضعی: استفاده از گرمای موضعی می‌تواند به کاهش التهاب و درد در ناحیه رحم کمک کند. می‌توانید از یک دستمال گرم و خشک یا یک پتو گرم استفاده کنید.
  7. استفاده از سرمای موضعی: استفاده از سرمای موضعی می‌تواند به کاهش درد و التهاب در ناحیه رحم کمک کند. می‌توانید از یک دستمال یخ یا یک پکیج یخ استفاده کنید.
  8. بهداشتی دقیق: بهداشتی دقیق ناحیه تناسلی می‌تواند به بهبودی سریع‌تر شما کمک کند.
  9. مصرف داروهای ضد باکتری و ضد التهابی: در صورت عفونت شدید، پزشک ممکن است داروهای ضد باکتری و ضد التهابی تجویز کند. حتماً قبل از مصرف داروها، نظر پزشک را جویا شوید.

درمان خانگی عفونت واژن

روش های مختلفی برای درمان خانگی این عفونت وجود دارد. مواد طبیعی زیادی هستند که هر کدام از آنها خاصیت از بین برنده عفونت های واژینال را دارند. موثرترین مواد ارگانیک گیاهی که برای درمان عفونت های واژینال موثر هستند را در ادامه می شناسید.

درمان خانگی عفونت واژن
درمان خانگی عفونت واژن

درمان عفونت واژن در خانه به کمک بوریک اسید

درمان عفونت رحم در خانه نیز امکان پذیر است. اما در صورتی که میزان عفونت کم باشد. یکی از روش های درمان عفونت واژن در خانه به کمک بوریک اسید است. مواد اصلی بوریک اسید پودری مانند لاکتوباسیل‌ها است که خاصیت ضد قارچی دارد. شواهد اولیه‌ی اسید بوریک در درمان عفونت‌های مخمری بسیار رضایت بخش بوده است. طبق تحقیقات به عمل آمده این ماده میتواند یکی از درمان های موثر در درمان این عارضه باشد.

درمان عفونت واژن با سرکه

از دیگر روش های درمان خانگی عفونت رحم در مان با سرکه است. سرکه یکی از موادی است که با استفاده مداوم از آن میتوان به درمان عفونت های واژینال پرداخت. در این راستا در یک وان آب دو فنجان سرکه سیب بریزد و حدودا بیست دقیقه داخل آن بشینید.

درمان عفونت واژن با سیر

از سیر برای درمان عفونت مخمری استفاده می شود، مقدار آن را در رژیم غذایی شما افزایش دهید. برخی وب سایت ها پیشنهاد می‌کنند سیر را داخل واژن خود قرار دهید؛ اما گزارش شده است که این کار میتواند باعث به وجود آمدن سوزش و درد شدید خواهد شد. بنابراین برای بهره‌گیری از خواص سیر، باید آن را به رژیم‌ غذایی‌ تان اضافه کنید.

درمان خانگی عفونت واژن با روغن درخت چای

روغن درخت چای یکی از قوی ترین مواد طبیعی در درمان بسیار از عارضه ها است. این ماده حتی در درمان جوش های صورت نیز موثر است. شیاف های واژینال روغن درخت چای یکی از بهترین راه های درمان خانگی عفونت مخمری واژن است.

درمان خانگی عفونت واژن با عنبر نسارا

درمان خانگی عفونت واژن با عنبر نسارا یکی از قدیمی ترین روش های درمان خانگی عفونت واژن می باشد. عنبر نسارا یکی از موادی است که در جهت درمان انواع عفونت ها میتوان از آن استفاده کرد. دود عنبر نسارا در جهت درمان عفونت های شدید استفاده می شود. دود این ماده همچنین در جهت درمان سرماخوردگی، درمان سینوزیت، درمان میگرن و سردرد، درمان کهیر، اگزما، هر نوع خارش پوستی موثر است.

درمان خانگی عفونت واژن با ماست

ماست یکی از گزینه های مقرون به صرفه و درمانی برای از بین بردن عفونت ها واژینال است. ماست با داشتن لاکتوباسیل‌ها پراکسید هیدروژن باعث می شود که قارچ کاندیدا را از بین ببرد و به این طریق عفونت واژن را از بین می‌برد.

درمان خانگی عفونت واژن با عسل

در جهت درمان خانگی عفونت واژن عسل را میتوان یکی از بهترین راه ها در نظر گرفت. عسل را به مدت 10 دقیقه در ناحیه واژن خود به آرامی قرار دهید. این کار میتواند از عفونت شما کم کند.

روغن نارگیل برای درمان عفونت واژن

روغن نارگیل نیز یکی از مواد موثر در درمان خانگی این عارضه است. طبق تحقیقات این روغن برای درمان قارچ کاندیدا آلبیکنس یکی از بهترین ها است. روغن نارگیل خالص را به صورت و داخلی و یا خارجی میتوانید استفاده کنید.

توجه: برای اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله بهترین راه درمان خانگی عفونت واژن چیست؟ مراجعه کنید و در این زمینه مطالعه کنید.

آیا درمان قطعی عفونت واژن در خانه امکان پذیر است؟

اگر به دنبال درمان سریع عفونت واژن هستید درمان خانگی جوابگو نخواهد بود. زیرا در زمان درمان عفونت واژن در خانه باید زمان بگذرد تا به نتیجه برسید. اما در صورتی که تمایلی به مصرف داروها و پمادهای شیمیایی ندارید درمان خانگی عفونت واژن بهترین راه حل برای شما خواهد. درمان قطعی عفونت واژن در خانه امکان پذیر نمی باشد.

درمان عفونت رحم در خانه از راحت ترین و کم هزینه ترین روش های درمان عفونت رحم است. از جمله روش های درمانی که در بالا نیز اشاره شد می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • درمان خانگی عفونت واژن با عنبر نسارا
  • درمان خانگی عفونت واژن با سرکه
  • عنبر نسارا برای کیست تخمدان
  • درمان خانگی عفونت واژن با سیر
  • درمان عفونت واژن با عسل
  • درمان خانگی عفونت قارچی واژن در بارداری
  • عنبر نسارا در درمان ناباروری
  • درمان عفونت رحم با طب سنتی
  • درمان قطعی عفونت واژن با داروی گیاهی
  • درمان سوزاک با عسل
  • روغن درخت چای برای عفونت واژن

چه زمانی باید از درمان‌های خانگی عفونت واژن اجتناب کنیم؟

درمان خانگی برای این عارضه تا جایی که یکی از ویژگی های زیر را نداشته باشید بلامانع است. اما اگر یکی از ویژگی های زیر در شما وجود دارد از درمان سرخود و بدون تجویز پزشک برای رفع این عفونت جدا خودداری کنید:

  • زنان باردار
  • کسانی که در معرض عفونت‌های منتقل شده از طریق تماس جنسی‌ (STI) بوده‌اند.
  • افراد مبتلا به عفونت مخمری واژن راجعه.
  • افرادی که مطمئن نیستند علائم‌شان ناشی از عفونت مخمری است.

درمان عفونت واژن در طب سنتی

در طب سنتی با بررسی عوامل متعددی به درمان بیماری های مختلف می پردازند. در زمینه عفونت واژن نیز همین طور است.

طبق نظر پزشکان طب سنتی رحم، مزاجی سرد و مرطوب و از نوع بلغم دارد. به همین دلیل فضای مناسبی برای رشد باکتری و قارچ خواهد بود. در این مطب بعد از پیدا کردن علت اصلی ایجاد عفونت در این ناحیه، با مصرف برخی شیاف های واژینال به درمان این عارضه می پردازند.