متخصص زنان و زایمان > بیماریهای زنان > بهترین راه های درمان خانگی بوی بد واژن
درمان خانگی بوی بد واژن

بوی بد واژن یکی از عارضه هایی است که میتواند باعث آزار و اذیت شما بشود. بوی بد واژن ناشی از عفونت های دستگاه تناسلی در این مقاله میتوانید با روش های درمان خانگی بوی بد واژن بیشتر آشنا شوید.

علت بوی بد واژن خانم ها

بوی بد واژن به دلیل عفونت های واژینال به وجود می آید. سه عفونت متداول در به وجود آمدن بوی بد واژن عبارتند از:برفک (candida)، تریکوموناس واژینالیس (trichomonas vaginalis) و واژینوز باکتریایی (bacterial vaginosis).

روش های درمان خانگی بوی نامطبوع واژن

روش های مختلفی در جهت درمان خانگی عفونت های واژینال وجود دارد که عبارت است از :

  • درمان بوی بد واژن با برگ لیمو و آب
  • از بین بردن بوی بد واژن در  ترکیب روغن بابونه و برگ لیمو
  • آلوئه ورا و ماست برای رفع بوی بد واژن
  • درمان خانگی بوی بد واژن با روغن نارگیل
  • روغن درخت چای برای خوشبو شدن واژن
  • آشامیدن آب
  • دوری از غذاهای قند دار
  • از شستسو با آب داغ خوداری کنید

رفع خانگی بوی نامطبوع واژن با سرکه

سرکه یکی از موادی است که میتوانید با آن باکتری های واژن را از بین ببرید. فقط حدود 150 میلی لیتر سرکه سفید و 100 گرم نمک را در آب وان حمام بریزید (آب گرم بهتر از آب سرد است) و پس از آن ظرف چند دقیقه کافیست واژن تان در آن خیس بخورد.

درمان خانگی بوی بد واژن با سیر

سیر را میتوان به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی در نظر گرفت. مصرف سی به صورت خام میتواند به شما در جهت درمان این عاره کمک کند.

تاثیر روغن چای در رفع بوی نامطبوع واژن

روغن چای در میان بسیاری از درمان های خانگی برای چگونگی خلاص شدن از بوی واژن، یک ضد عفونی کننده است. بنابراین، به از بین بردن بوی واژن کمک خواهد کرد. کمی روغن چای را با آب رقیق کرده و از آن برای شستن ناحیه واژن استفاده کنید. شما همچنین می توانید 3 قطره روغن را در آب با حدود 500 میلی لیتر سرکه سیب ریخته و 30 دقیقه خود را در آن خیس کنید. این محلول فقط 3 تا 4 بار در هفته در حمام استفاده شود تا همه بوها از بین برود.

رفع خانگی بوی بد واژن با دانه شنبلیله

دلیل آن که دانه شنبلیله در میان داروهای مؤثر در خانه برای بوی واژن برای اکثر زنان شناخته شده، می تواند به خاطر کمک آن برای تراز کردن هورمون ها در هنگام مصرف روزانه باشد. نشان داده شده است که این نوع بذر برای تقویت چرخه های منظم قاعدگی مفید است.

علل بوی بد واژینال در لینک درج شده قرار گرفته است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *