متخصص زنان و زایمان > بیماریهای زنان > معرفی بهترین روش های درمان خانگی خارش واژن

زنان و مشکلات آنها بسیار پیچیده است. واژن میتواند مشکلات متعددی داشته باشد. یکی از این عارضه و مشکلات خارش واژن است که علل متفاوتی خواهد داشت. در این مقاله میتوانید راه های درمان خانگی خارش واژن را ببینید.

روش های رفع خانگی خارش واژن

خارش واژن درواقع به دلیل کاهش تولید استروژن در دوران آخری باروی خانم ها به وجود می آید. این عارضه به دلیل نازک شده دیواره واژن و خشک شدن آن است.

علل خارش واژن چیست ؟

این عارضه به دلایل مختلفی ایجاد میشود. بعد از پیدا کردن علت ایجاد این بیماری میتوانید هم به صورت خانگی و هم با راجعه به پزشک متخصص به درمان این بیماری بپردازید. علل این بیماری شامل :

  • بیماری های مقاربتی
  • باکتری های واژن
  • یائسگی
  • عفونت قارچی

راه های درمان خانگی خارش واژن

روش های خانگی برای درمان بیماری های مخصوص واژن همیشه جوابگو بوده است. از جمله بهترین روش های خانگی درمان این عارضه عبارت است از :

درمان سوزش واژن با آلوئه ورا

آلوئه ورا به راحتی میتواند تمام آلودگی ها را نابود کند. استفاده از آلوئه ورا به صورت مداوم میتواند به رفع خارش واژن بپردازد. ژل آلوئه ورا را به صورت موضعی مصرف کنید تا بعد از چند روز اثر آن را ببینید.

سیر و رفع خارش واژن

سیر قدرت آنتی باکتریال قوی دارد. استفاد ه از سیر میتواند باکتری های وازن را از بین ببرد. چند قطره از روغن سیر را با 1 قاشق چایخوری روغن ویتامین ای رقیق کرده و به صورت موضعی بر محل مورد نظر بمالید. بعد از 10 دقیقه آبکشی کنید. تکرار 2 بار در هفته با این روش خارش وازن را درمان کنید.

آب ذغال اخته در درمان خارش واژن

خوردن آب ذغال به صورت مداوم میتواند خارش شما را از بین برد. ار آب ذغال اخته در دسترس ندارید میتوانید از قرص آن استفاده کنید.

پونه کوهی در طب سنتی

گیاه پونه کوهی خاصیت رفع عفوت را دارد. خارش وازن نیز یتواند به دلیل عفونت ایجاد شده باشد. بهترین راه خانگی درمان خارش وازن استفاده از پونه کوهی است. به این صورت که شاخ و برگ پونه را داخل آب بجوشانید  بعد از صاف کردن آن مایع به دست آمده را در وان ریخته و به مدت 20 دقیقه داخل آن بشینید. انجام مدام این کار باعث رفع خارش میشود.

بهترین دکتر برای درمان خارش واژن در شیراز در لینک درج شده قرار گرفته است. اگر از روش های خانگی استفاده کرده ولی نتیجه ای اصل نشده است به پزشک راجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *