متخصص زنان و زایمان > بیماریهای زنان > علل بوی نامطبوع در زمان قاعدگی چیست و راه های درمان آن کدام است ؟
بوی نامطبوع قاعدگی

در دوران قاعدگی به دلایل مختلفی بوی نامطبوع واژن به وجود می آید. در این مقاله با دلایل به وجود آمدن بوی نامطبوع در زمان پریودی بیشتر آشنا می شوید. با ما همراه شوید.

بوی نامطبوع در زمان قاعدگی چیست ؟

در زمان پریودی علل مختلفی میتواند باعث به وجود آمدن تغییر بوی خونریزی شما شود. باید در ابتدا علل این عارضه را پیدا کنید تا بتوانید آن را درمان کنید.
در برخی موارد در زمان قاعدگی بوی نامطبوعی به وجود می آید. برای مثال بوی آهن، بوی گندیدگی یا بوی ماهی مانند. برخی از این بوها طبیعی هستند اما دیگر انواع آن ممکن است نشانه وجود مشکل باشند.

مواد تشکیل دهنده خون قاعدگی چیست ؟

خون قاعدگی از آهن تشکیل شده است. مواد تشکیل دهنده دیواره رحم در زمان شتکیل ممنک است کمی بو داشته باشد. در قاعدگی پروسه دفع خون از رحم است. قاعدگی زمانی رخ می دهد که تخمک آزاد شده در زمان تخمک گذاری بارور نشده است و باید دفع شود.

انوع مختلف بوی خون پریودی

بوی خون قاعدگی انواع مختلفی دارد. این موارد شامل :

  • بوی آهن
  • بوی گندیدگی
  • بوی شیرین
  • بوی بدن
  • بوی ماهی

علل ناشی از بوی نامطبوع قاعدگی

  1. یکی از علت هایی که میتواند باعث بوی نامطبوع در دوران پریودی شود استفاده طولانی مدت از یک وار بهداشتی است. در مرحله اول اگر با این موضوع روبرو شدید نوار بهداشتی خود را زود به زود عوض کنید.
  2. اگر با ترشحات و یا بوی تند غیرعادی در طی دوران قاعدگی خود مواجه هستید، حتما به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید تا مشخص شود آیا به بیماری های عفونی و قارچی و باکتریایی ناحیه واژن مبتلا هستید یا نه.
    ابتلا به بیماری های منتقل شونده از راه تماس جنسی نیز ممکن است چنین علایمی داشته باشد که باید توسط پزشک متخصص بررسی شود.
  3. همچنین زنان مبتلا به دیابت ممکن است چنین علائمی همراه با قاعدگی خود داشته باشند.
    خانم هایی که آنتی بیوتیک مصرف می کنند نیز ممکن است دچار بوی تند ناحیه اندام تناسلی شوند.
    یکی دیگر از مواردی که منجر به بوی تند و شدید در آن ناحیه می شود، ابتلا به سرطان ناحیه تناسلی می باشد که باز هم باید توسط پزشک مورد معاینه و بررسی قرار گیرد..

در  چه زمان باید به پزشک مراجعه کرد ؟

در به وجود آمدن بوی نامطبوع در زمان قاعدگی در صورتی که موارد زیر به وجو آید باد سریعا به پزشک مراجعه کنید. این موارد شامل :

  • تب
  • درد شدید لگن یا معده
  • خونریزی شدید غیرمعمول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *