متخصص زنان و زایمان > بیماریهای زنان > روش های درمان خانگی خشکی واژن
خشکی واژن

خشکی واژن یکی از بیماری های متداول در میان بانوان می باشد. درمان خانگی خشکی واژن موضوعی است که امروز می خواهیم درباره آن بحث کنیم. درمان خشکی واژن روش های زیادی دارند. یکی از روش های متداول درمان خشکی واژن با عسل می باشد.

از دیگر روش های درمانی می توان به استفاده از روغن گیاهی برای خشکی واژن نیز اشاره کرد. در ادامه علائم خشکی واژن و علت خشكي واژن هنگام نزديكي را با هم مورد بررسی قرار می دهیم.

خشکی واژن یا آتروفی واژن یکی از مشکلات بانوان است که در ابتدا ممکن است زیاد مورد توجه قرار نگیرد. خشکی واژن دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که باید به آنها توجه کنید. در ادامه این مقاله می توانید با این بیماری و درمان خانگی خشکی واژن بیشتر آشنا شوید. بهتر است برای دریافت نتیجه بهتر حتما از یک متخصص زنان با تجربه کمک بگیرید.

روش های درمان خانگی خشکی واژن
روش های درمان خانگی خشکی واژن

خشکی واژن را بیشتر بشناسید

آتروفی واژن معمولا به دلیل کاهش هورمون زنانه (استروژن) در دوره های پس از یائسگی بوجود می آید و با هورمون درمانی برطرف می شود. که نتیجه آن درد هنگام دخول خواهد بود. اما زنان بالغ عادی نیز ممکن است در هر سنی دچار خشکی واژن شوند.

هورمون استروژن ترشح شده در خانم ها به مرطوب نگه داشتن واژن کمک می کند. تولید استروژن در دوره های خاصی از زندگی در خانم ها کم می شود که می تواند باعث خشک شدن این ناحیه گردد.

روش های درمان خشکی واژن چیست؟

خشکی واژن از بیماری های آزار دهنده و دردناک میان بانوان می باشد. تفاوتی نمی کند دختران باکره نیز ممکن است به این مشکل دچار شوند. اما نگران نباشید در ادامه روش های درمان خشکی واژن را با هم مورد بررسی قرار می دهیم.

  • درمان خشکی واژن با عسل
  • درمان خشکی واژن با روغن زیتون
  • پماد درمان خشکی واژن

تاثیر روان کننده بر خشکی واژن

ژل ها، کرم ها و شیاف هایی وجود دارد که باعث افزایش رطوبت واژن می گردد و توسط خانم هایی که از این عارضه رنج می برند، قابل استفاده می باشد. استفاده از این روان کننده ها پیش از رابطه جنسی بسیار موثر می باشد.

تاثیر روان کننده بر خشکی واژن
تاثیر روان کننده بر خشکی واژن چیست؟

درمان خانگی خشکی واژن

  • رابطه جنسی منظم می تواند به شما برای از بین بردن این بیماری کمک کند. داشتن رابطه جنسی منظم و مرتب با همسر کمک می کند که افزایش خون در ناحیه تناسلی جریان پیدا کند در نتیجه از میزان خشـکی واژن کاسته شود.
  • غذاهای حاوی فیتواستروژن نیز می تواند به شما در درمان این بیماری کمک کند. با مصرف این نوع مواد در وعده های غذایی کمک می شود که هورمون استروژن در بدن تولید شود. در برخی از مواد غذایی می تواند این هورمون را یافت مانند: سویا، پنیر و لوبیا، آجیل و … این مواد در جوانسازی واژن کمک شایانی می کند.

درمان خشکی واژن با عسل

درمان خشکی واژن با عسل یکی از راه های درمان این بیماری است. عسل می تواند به شما کمک کند تا به درمان خانگی این بیماری بپردازید. یک قاشق چای خوری عسل را درون یک کاسه آب بریزید و هر روز واژن خود را با این ترکیب شستشو دهید و در نهایت با آب ولرم شستشو دهید.

تغذیه برای درمان خانگی خشکی واژن

غذا یکی موثرترین روش های درمان خانگی خشک شدن واژن و بهبود رابطه جنسی است. ایتواستروژن ها ترکیباتی هستند که اثری شبیه به استروژن در بدن دارند. آن ها را می شود در غذاهای گیاهی پیدا کرد، مثل سویا و آجیل. از آنجا که واژن محیط اسیدی دارد، کمک به حفظ این محیط می تواند یکی از راه های جلوگیری از خشـکی آن باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *