متخصص زنان و زایمان > بیماریهای زنان > عفونت واژن > داروهای موثر در عفونت واژن چیست؟
داروهای موثر در عفونت واژن چیست؟

عفونت های واژینال چه قارچ ها و چه عفونت ها همگی با دارو درمان می شود. در این مقاله با موثرترین داروهای عفونت واژن بیشتر آشنا می شوید. با ما همراه شوید…

درمان دارویی عفونت واژن

درباره عفونت های واژینال لاکتوباسیل‌ها، هم باکتری غالب در مجرای واژن به در نظر گرفته می شود و هم فلور طبیعی واژن را درست می‌کند.

عفونت واژن یا واژینوباکتریال در نتیجه رشد بیش از حد یکی از باکتری های واژن به وجود می آید. این عارضه ممکن است هیچ نشانه ای نداشته باشد؛ اما اصلی ترین علایم آن خارش، سوزش و ترشح آبکی به رنگ طوسی و بوی بدی مانند بوی ماهی نمایان می شود.

بهترین قرص برای عفونت رحم

اگر به دنبال داروی عفونت واژن هستید، قرص های زیر به عنوان بهترین قرص های عفونت واژینال در نظر گرفته می شود. البته قبل از مصرف هر کدام باید با پزشک خود مشورت کنید. او به احتمال زیاد قرص های زیر را تجویز خواهد کرد:

  • فلوکونازول ( برای درمان و پیشگیری از عفونت های قارچی رحم )
  • کلوتریمازول ( دارویی ضد قارچ که هم به صورت قرص و هم به صورت کرم در بازار موجود است )
  • مترونیدازول ( هم به صورت قرص و هم ژل در داروخانه ها موجود می باشد )
  • کلیندامایسین ( این یک آنتی بیوتیک قوی برای عفونت رحم می باشد و باید با تجویز دکتر مصرف شود )

قرص مترونیدازول برای چیست؟

این قرص در جهت درمان عفونت های ناحیه تناسلی مورد استفاده قرار می گیرد. این قرص همچنین به عنوان پیشگیری از عفونت، پیش از جراحی های تناسلی و شکمی تجویز می شود.

طرز استفاده از مترونیدازول را می دانید؟

این قرص یکی از داروهای موثر در عفونت واژن به حساب می آید. روش های مختلفی برای مصرف این دارو وجود دارد. در صورتی که شیاف واژینال مترونیدازول را تهیه کرده اید، شیاف را از پوشش آن درآورید و به پشت دراز بکشید و زانوهای خود را خم کنید با انگشت کمی فشار دهید تا شیاف داخل وازن شما در جای دست آن قرار گیرد.

اما اگر قرص آن را تهیه کرده اید، هر نوبت از دارو را همراه با میان وعده یا پس از غذا مصرف کنید تا دچار عارضه و درد معده نشوید. قرص را به صورت کامل با یک لیوان آب بخورید و از خرد کردن یا جویدن آن جدا بپرهیزید.

قرص مترونیدازول برای چیست؟
بهترین قرص برای عفونت واژن

آنتی بیوتیک مناسب برای عفونت واژینال

قرص های زیادی در درمان عفونت های واژینال موثر هستند. کلیندامایسین به عنوان یک انتی بیوتک بسیار قوی برای درمان عفونت های واژن در نظر گرفته می شود. اگر به دنبال داروی موثر عفونت واژن هستید این قرص یکی از بهترین ها است. البته در نظر داشته باشید، استفاده سرخود از آنتی بیوتیک ها ممنوع است.

قبل از مصرف هر دارویی باید با یک پزشک متخصص زنان، مشورت کنید. به همین دلیل از طریق مشاوره آنلاین درج شده در پروفایل دکتر زنان شیراز می توانید به صورت اینترنتی مشاوره دریافت کنید.

آنتی بیوتیک مناسب برای عفونت واژینال
بهترین قرص برای عفونت رحم

داروی عفونت واژن در بارداری

عفونت واژن در دوران بارداری بسیار خطرناک است و باید سریعا درمان خود را آغاز کنید. این عارضه به‌ دلیل عفونت‌های درمان نشدۀ اولیه در واژن تشکیل می‌شود.

داروهای موثر عفونت واژن استفاده از آنتی‌بیوتیک‌های تزریقی است که احتمال انتقال به جنین را کاهش دهد.

در نهایت روش های درمان خانگی عفونت واژن را در لینک درج شده برای قرار داده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *