متخصص زنان و زایمان > بیماریهای زنان > درمان سریع و قطعی زگیل تناسلی در دختران مجرد
درمان سریع و قطعی زگیل تناسلی در دختران مجرد

HPV مخفف عبارت Human Papillomavirus است، که یک ویروس بشری است. این ویروس می‌تواند عامل‌زایی برای برخی از نوع‌های سرطان‌ها مانند سرطان سرویکس، مقعد، پوست و غیره باشد. بیش از ۱۰۰ نوع HPV شناسایی شده است، اما تنها برخی از آن‌ها باعث سرطان و عفونت‌های جنسی شده و دیگران ناشی از زگیل پوستی و مواردی از این دست هستند.

واکسن‌هایی برای پیشگیری از HPV وجود دارد که به‌خصوص برای دختران و پسران نوجوان توصیه می‌شود. بهترین راه پیشگیری از این بیماری‌ها، استفاده از روش‌های بهداشتی مثل استفاده از کاندوم در جنسیت، واکسیناسیون و انجام تست های پیشگیری منظم برای تشخیص زودهنگام بیماری‌های مرتبط با HPV است.

درمان سریع و قطعی زگیل تناسلی در دختران مجرد
درمان سریع و قطعی زگیل تناسلی در دختران مجرد

علت زگیل تناسلی بدون رابطه جنسی چیست؟

ویروس زگیل تناسلی یا HPV بدون داشتن یک رابطه جنسی، از طریق ناحیه جنسی ، رابطه مقعدی و دهانی به دختران مجرد و باکره نیز قابل انتقال می باشد. می توان این گونه اعلام نمود که اینها شایع ترین روش های انتقال زگیل تناسلی می باشند. در موارد نادر نیز استفاده از ژیلت آلوده، دست زدن به زگیل فرد دیگر، اپلاسیون و لیزر در سالن های زیبایی غیربهداشتی نیز دیده شده است.

انتقال این ویروس در دخترانی که از نظر جنسی فعال هستند شایع بوده و استفاده از کاندوم به دلیل کاور نکردن کامل آلت مردان نمی تواند مانع از انتقال این ویروس به آنها شود. معمولا خطر زگیل تناسلی در دختر مجردی که ۱) شرکای جنسی متعدد دارد، ۲) سیستم ایمنی قوی ندارد و ۳) دخانیات مصرف می کند، بیشتر از دختران دیگر است.

برای درمان بیماری HPV می توانید به لیست درمان زگیل تناسلی در شیراز از سایت متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید.

درمان سریع و قطعی زگیل تناسلی در دختران مجرد چیست؟

درمان قطعی زگیل تناسلی به عوامل مختلفی مانند محل، اندازه و تعداد زگیل و همچنین ترجیحات بیمار بستگی دارد. برخی از درمان‌های رایج شامل داروهای موضعی مانند پودوفیلوکس، ایمیکیمود و سینکاتچین، کرایوتراپی، الکتروکوتر، برداشتن جراحی و لیزر درمانی است.

انتخاب درمان باید توسط یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی و پزشک فوق تخصص زنان شیراز پس از ارزیابی دقیق شرایط فردی بیمار انجام شود. همچنین توجه به این نکته مهم است که اگرچه این درمان ها می توانند زگیل های قابل مشاهده را از بین ببرند، اما عفونت زمینه ای ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) را که باعث ایجاد آنها می شود، درمان نمی کنند.

درمان سریع و قطعی زگیل تناسلی در دختران مجرد
درمان سریع و قطعی زگیل تناسلی در دختران مجرد

آیا زگیل تناسلی فقط در اندام های جنسی ظاهر می شود؟

زگیل تناسلی معمولاً توسط یک عفونت مقاربتی شایع به نام ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شود. در حالی که آنها اغلب در اندام تناسلی، از جمله آلت تناسلی، کیسه بیضه، فرج، واژن و مقعد ظاهر می شوند، گاهی اوقات می توانند در نواحی دیگر مانند دهان یا گلو نیز ظاهر شوند. با این حال، این موارد نسبتا نادر هستند. شایان ذکر است که HPV همچنین می تواند باعث ایجاد انواع دیگری از زگیل در نواحی غیر تناسلی بدن شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *