متخصص زنان و زایمان > بیماریهای زنان > روش های درمان خروج باد از واژن
خروج باد از واژن

خروج باد از واژن موضوعی است که برای هر کسی ممکن است پیش بیاید. درمان خروج باد از واژن راه های زیادی دارد. اگر به دنبال درمان قطعی خروج باد از واژن هستید در این مقاله قصد داریم درمان گیاهی خروج باد از واژن و همچنین درمان خروج باد از واژن هنگام نزدیکی و … را با هم مورد بررسی قرار می دهیم.

خروج باد از واژن نشانه چیست؟

خروج باد از واژن می‌ تواند از ضعف ماهیچه‌ های مهبل یا لگن ناشی شود. با این حال، در مواردی ممکن است این امر نشانه وجود مشکلات جدی‌ تری باشد. که در ادامه علت خروج باد از واژن و عوارض خروج باد از واژن را با هم مورد بررسی قرار می دهیم.

درمان گیاهی خروج باد از واژن
درمان گیاهی خروج باد از واژن

علت خروج باد از واژن چیست؟

رابطه جنسی

رابطه جنسی یکی از شایع‌ ترین دلایل خروج باد از مهبل می باشد. حرکت آلت تناسلی مردانه در داخل واژن می‌ تواند باعث ورود هوا به داخل واژن شود. سپس، هوای وارد شده در دستگاه تناسلی زنان حبس شده و در نهایت، پس از ارگاسم و همراه با آزاد شدن ماهیچه‌ های اندام تناسلی بانوان، هوای حبس شده در واژن آزاد می‌ شود.

در این صورت، خروج باد از دستگاه تناسلی با ایجاد صدا و احساس خارج شدن حباب همراه خواهد بود. رابطه جنسی دهانی و برخی از انواع خشن رابطه جنسی نیز باعث محبوس شدن هوا و خروج باد از واژن می شود.

بارداری و یائسگی در بانوان:

سختی های دوران بارداری بر هیچکس پوشیده نیست. بارداری یا یائسگی در زنان می‌ تواند به جمع شدن باد در واژن و خروج باد از واژن منجر شود. این امر به دلیل تغییرات هورمونی و افزایش فشار بر ناحیه لگن اتفاق می افتد.

ورزش های سنگین:

ورزش کردن و انجام حرکات کششی و همچنین یوگا ممکن است موجب محبوس شدن هوا در واژن شود و با خروج گاز از دستگاه تناسلی همراه باشد. این امر ممکن است نشان دهنده ضعیف بودن عضلات کف لگن باشد.

درمان خانگی باد رحم

درمان خروج باد از واژن هنگام نزديكي و یا در هنگام ورزش کردن را می توان با روش های خانگی برطرف کرد. خروج باد از واژن یک عارضه طبیعی می باشد. اغلب به‌ واسطه فعالیت جنسی یا انجام تمرینات ورزشی اتفاق می افتد. اگر این عارضه ناشی از افتادگی لگن باشد با مراجعه به پزشک و به‌ کارگیری اقدامات لازم می‌ توانید از بروز آن جلوگیری کنید.

انجام تمرینات کگل برای تقویت ماهیچه‌ های لگن، کمر و مثانه تجویز می‌ شود. تقویت ماهیچه‌ های مذکور در بهبود مشکل خروج باد از واژن تأثیرگذارتر می باشد. این روش درمانی، به‌ویژه برای دختران مجردی در نظر گرفته می‌شود که از عارضه نفخ واژینال رنج می‌برند.

درمان گیاهی خروج باد از واژن

درمان گیاهی خروج باد از واژن با استفاده از برخی کرم‌ها و لوسیون‌ های طبیعی یا مصرف برخی داروهای گیاهی انجام می شود. به عنوان مثال با ترکیب گیاهان زرنباد، هل، بذر کرفس، جوز هندی، زنجبیل و میخک زیره سیاه و مخلوط کردن این مواد با عسل می توان داروی گیاهی خروج باد از واژن را درست کرد. ماده به‌دست آمده را برای مدت چندین روز، با فواصل ۶ ساعت یک‌بار و در هر نوبت به اندازه یک قاشق غذاخوری میل کنید.

درمان قطعی خروج باد از واژن
درمان قطعی خروج باد از واژن

درمان قطعی خروج باد از واژن

مهم‌ترین راه درمان خروج باد از واژن، ورزش کگل هست. در این ورزش عضلات کف لگن رو منقبض کرده و به سمت بالا می کشید.

با این حال، این اتفاق در موارد نادری ممکن است نشانه‎ ی بیماری جدی تری مانند فیستول واژنی باشد که به درمان نیاز دارد.

در دختران باکره برای درمان خروج باد از واژن انجام تمرینات ورزشی کگل و در زنان روش های جراحی برای تنگ کردن واژن و غیرجراحی استفاده می شود.

علت خروج باد از واژن چیست؟

اندام های زنان پیچیدگی های خاص خود را دارند. واژن یکی از اندام های مهم در بدن خانم ها است که میتواند دچار بیماری و عارضه شود. در این مقاله با علت خروج باد از واژن و روش های درمان آن بیشتر آشنا می شوید. با ما همراه شوید.

علائم خارج شدن باد از واژن چیست؟

هر بیماری با علائم و نشانه های منحصر به فرد خود همراه است. قبل از اقدام به درمان خروج باد از واژن از شایع ترین علائم این بیماری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اسهال
  • درد شکم
  • حالت تهوع
  • عفونت ادراری
  • روابط جنسی خطرناک
  • بی اختیاری ادرار و مدفوع
  • مدفوع شل می تواند به ادرار نشت کند.

روش های درمان خروج باد از واژن

برای درمان بیماری های زنان بهتر است به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید. در لینک درج شده بهترین دکتر زنان در شیراز قرار گرفته است. با مراجعه به پزشک پس از تشخیص بیماری شما میتواند بهترین راه را برای درمان به شما پیشنهاد بدهد.

روش های پیشگیری از خارج شدن باد از واژن

پیشگیری از ایجاد هر بیماری همیشه بهتر از درمان آن است. با رعایت چند نکته ساده میتوانید از به وجود آمدن این عارضه جلوگیری کنید. رعایت چند نکته ساده مانند دوری از روابط جنسی خطرناک که باعث گشادی واژن می شود میتواند از این عارضه جلوگیری کند.

سایر روش های درمان خروج باد از واژن

  • درمان گیاهی خروج باد از واژن
  • درمان خروج باد از واژن با لیزر
  • درمان خروج باد از واژن از طریق RF
  • درمان خروج باد از واژن از طریق جراحی
  • درمان خروج باد از واژن از طریق انجام تمرینات کگل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *