متخصص زنان و زایمان > بیماریهای زنان > درمان واژینیسموس > آیا بارداری با واژینیسموس امکان پذیر است؟
بارداری با واژینیسموس

وازینیسموس یکی از بیماری غیر اختیاری در زنان است که باعث ایجاد درد شدید در حین مقاربت و دخول می‌شود. تلاش برای داشتن یک رابطه کامل و بارداری با واژینیسموس در این بانوان همراه با شکست روبرو شده است. یکی از عوارضی که این بیماری خانم ها را نگران کرده عدم توانایی در بارداری است. ما در این مقاله قصد داریم به موضوعاتی مثل بارداری در عین واژینیسموس و همچنین زایمان طبیعی با وجود این بیماری بپردازیم، پس ما را تا انتها همراهی کنید.

بارداری با واژینیسموس

تنها راه برای این که خانمی باردار شود انتقال اسپرم ها و لقاح آنها با تخمک در رحم خانم است و این کار نیاز به دخول آلت به واژن را ندارد. طبق نظر پزشک متخصص زنان میتوان با جمع کردن مایع منی و وارد کردن آن به واژن بارداری را با واژینیسموس امکان پذیر کرد.
فقط توجه کنید که طول عمر اسپرم در فضای آزاد حدود 30 دقیقه و در رحم یا واژن تقریبا حدود 5 روز است.

باید زمانی اقدام به جمع آوری مایع منی و تزریق آن به واژن کنید که تخمک گذاری انجام شده باشد. ولی بهتر است قبل از اقدام به بارداری، بیماری واژینیسم را درمان کنید. چون در طول بارداری اگر نیاز به معاینات لگنی و سونوی واژینال داشته باشید، بیماری ترس از دخول مانع انجام این معاینات می شود.

واژینیسموس و زایمان

ترس بزرگ در خانم های مبتلا به این بیماری این است که بعد از بارداری با واژینیسموس امکان زایمان طبیعی برای آنها وجود دارد یا نه؟

طبق نظر جراح زنان برای زایمان طبیعی در هنگام زایمان با ترشح هورمونها دهانه واژن بصورت غیرارادی بیشتر از حد معمول باز می شود و به همین دلیل این افراد در داشتن زایمان طبیعی مشکلی نخواهند داشت.

واژینیسموس و زایمان

زایمان طبیعی با بیحسی اپیدورال که اسامی پزشکان متخصص در این زمینه در لینک درج شده قرار گرفته است دیگر نگران زایمان خود نباشید. این بیحسی زایمان را برای شما راحت تر خواهد کرد.

آیا زایمان طبیعی باعث درمان واژینیسموس می شود؟

این سکس از پر تکرار ترین سوالات مربوط به ترس از رابطه جنسی یا همان واژینیسموس است. در جحین زایمان به دلیل ترش هورمون های مربوطه به صور ت غیراداری دهانه رحم باز می‌‎شود اما بعد از زایمان باز هم مثل گذشته انقباض ماهیچه های این ناحیه وجود دارد. راه های قطعی درمان واژینیسموس در لینک درج شده به همراه آدرس و شماره تماس پزشک متخصص در این زمینه قرار گرفته است.
آیا زایمان طبیعی باعث درمان واژینیسموس می شود؟

پرسش و پاسخ واژینیسموس یا ترس از رابطه جنسی

در اینجا می توانید پاسخ به سوالات متداول درباره ترس از رابطه جنسی یا واژینیسم را به همراه پاسخ آنها بخوانید:

آیا برای سونوگرافی واژینال در بارداری با وجود واژینیسموس راهی هست؟

سونوی واژینال در دوران حاملگی برای همه خانم ها لازم نیست و در صورتی که نیاز به سونوگرافی داشته باشید، سونوی شکمی جایگزین آن می شود.

برای کسانی که ترس از رابطه جنسی دارند، آیا با سرنگ میشه باردار شد؟

بله. اما اگر بعد از چندین بار تلاش کرده اید ولی نتوانسته اید با سرنگ باردار شوید، باید به پزشک زنان مراجعه کنید.

آیا پرده بکارت میتواند باعث ایجاد واژینیسموس شود؟

خیر. پرده بکارت با هر ضخامتی که باشد نمی تواند باعث عدم دخول آلت شود. اگر با مشکل عدم دخول مواجه هستید، باید به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید.

آیا بعد از زایمان ممکنه دوباره مشکل واژینیسموس عود کنه؟

بعد از زایمان طبیعی به خاطر آسیبها و حساس شدن ناحیه تناسلی زنان ممکن است کمی احساس درد و مشکل دخول داشته باشید. اما این به معنی عود واژینیسموس تان نیست. با بهبود کامل واژن تا چند ماه بعد از زایمان، رابطه جنسی تان عادی می شود.

با وجود واژینیسموس شدید آیا میشه باردار شد؟

بله امکان آن هست. ولی برای نجات زندگی عاطفی تان و انجام معاینات لگنی ضروری برای خانم ها، حتما قبل از باردار شدن تان دنبال درمان ترس از دخول و رابطه جنسی دردناک باشید.

سخن آخر

در این مقاله تلاش کرده ایم بهترین راه برای بارداری و زایمان با واژینیسموس را بگوییم. البته که بهتر است هر چه سریع تر این عارضه را به صورت تخصصی و تحت نظر دکتر درمان کنید.

هرگونه کپی برداری از مطلب فوق بدون درج منبع پیگرد قانونی دارد. سپاس از توجه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *