متخصص زنان و زایمان > جراحی های زیبایی > لابیاپلاستی و هرآنچه که باید بدانید
لابیاپلاستی و هرآنچه که باید بدانید

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی

  • استراحت نسبی به مدت ۴۸ ساعت
  • عدم فعالیت سنگین و ورزش و عدم رابطه جنسی تا ۴ هفته پس از عمل
  • کمپرس سرد تا ۲۴ ساعت پس از عمل
  • درد و خونریزی مختصر از محل عمل تا یک هفته نرمال تلقی می‌شود ولی در موارد خونریزی شدید به پزشک اطلاع داده شود.
  • سوزش و خارش مختصر در محل عمل نرمال می‌باشد.
  • استفاده از پماد ها و کرم ها در محل عمل توصیه نمی‌شود.
  • استحمام ۴۸ ساعت بعد از عمل به صورت ایستاده مجاز است.
  • عدم استفاده از شلوار تنگ تا دو هفته بعد عمل
  • استفاده از مواد غذایی که دارای ویتامین c می‌باشد. استفاده از آناناس و گوشت قرمز در بهبود زخم کمک می‌کند.
  • از بروز یبوست اجتناب شود.
  • تورم و کبودی تا دو ماه بعد عمل نرمال تلقی می‌شود.

این عمل باید توسط جراح متخصص انجام شود تا هم از نظر ظاهری دچار مشکل نشوید و هم عوارض جدی و خطرناکی برای شما نداشته باشد. پزشکی که انتخاب می‌کنید در نتیجه نهایی درمان شما نقش موثری را ایفا می‌کند.

لابیاپلاستی و هرآنچه که باید بدانید

تاثیر لابیاپلاستی بر میل جنسی

نگرانی در مورد حس جنسی پس از جراحی دغدغه بسیاری از بانوان می‌باشد. بانوانی که می‌خواهند عمل زیبایی واژن را انجام دهند. لازم است بدانید که کلیتوریس اصلی ترین اندام در تحریک جنسی است و اعصاب حسی فراوانی دارد.

در بسیاری از افراد که لابیاهای بزرگ دارند به علت داشتن پوست اضافه یا چین خوردگی پوست در این ناحیه کلیتوریس تحریک پذیری بسیار کمی حین نزدیکی دارد. که با انجام این جراحی و برداشتن پاوست اضافه، کلیتوریس نمایان تر می‌شود و تحریک پذیری افزایش خواهد یافت. پس عمل زیبایی واژن علاوه بر اینکه میل جنسی را کاهش نمی‌دهد بلکه اگر به درستی انجام شود میل جنسی را افزایش می‌دهد.

تکنیک های عمل لابیاپلاستی

جراحی زیبایی واژن یکی از روش های کوچک کردن و زیبا کردن لایبا است که توسط متخصص انجام می‌شود. این جراحی تکنیک‌های مختلفی دارد که در ادامه به صورت متخصر درباره هر روش توضیح می دهیم.

لابیاپلاستی با روش سافتنینگ

از این روش در مواردی مورد استفاده قرار می‌گیرد که بزرگی لابیاهای مینور کمتر از یک سانت باشد. در این موارد به برش نیازی نبوده و عمل زیبایی واژن را با روش سافتنینگ می‌توان انجام داد.

باربی لابیاپلاستی

این نوع جراحی، با برداشتن لابیاهای مینور انجام می‌شود و بیشتر بین سلبریتی ها و آمریکایی ها طرفدار خواهد داشت. اما در حالت عادی بهتر است مقداری از لابیا مینور باقی بماند. چون اگر مایل به برگشت لابیا مینور باشید، باید جراحی سنگین و پر هزینه ای را متحمل شوید.

لابیاپلاستی با لیزر

در این روش از لیزر برای برش بخش های اضافی لابیا مینور استفاده می‌شود. برش با تکنیک‌هایی انجام می‌شود که متناسب با شکل لابیاها باشد. این روش بدون خونریزی یا یکی دو قطره خون انجام می‌شود.

لابیاپلاستی و هرآنچه که باید بدانید

جراحی لابیاپلاستی

این روش از تیغ جراحی برای برش بخش های اضافی لابیا استفاده می‌شود و حتما به بخیه نیاز دارد. جراحی با تکنیک‌های پیچیده و سختی همراه بوده و در اتاق عمل انجام می‌شود. این روش با خونریزی همراه است و دوره نقاهت آن طولانی تر از عمل با لیزر است. جراحی برای لابیاهای خیلی بزرگی که لیزر برای آن مناسب نیست، انجام می‌شود.

توجه: برای دریافت مشاوره تخصصی در این زمینه می توانید به لیست پزشکان لابیاپلاستی در شیراز مراجعه کنید

عوارض عمل لابیاپلاستی چیست؟

عوارض این عمل در کوتاه مدت از بین خواهد رفت. یکی از این عارضه ها ایجاد تورم در محل مورد نظر است که ممکن است تا یک ماه بعد از جراحی نیز باقی بماند اما جای هیچ نگرانی نیست و به مرور زمان برطرف خواهد شد. اما با مشاهده علائم زیر حتماً باید به پزشک خود مراجعه نمایید:

  • ترشح زرد یا سبز از محل عمل
  • بوی بد واژن
  • خونریزی زیاد

بارداری و زایمان بعد از عمل

آیا خانم ها بعد از لابیاپلاستی می‌توانند باردار شوند؟ در پاسخ باید گفت که این جراحی هیچ تاثیری در بارداری و زایمان شما نخواهد داشت پس نگران این موضوع نباشید. این عمل زیبایی در خارج از واژن اتفاق می‌افتد و تاثیری بر رحم شما نخواهد داشت.

چه افرادی به عمل لابیاپلاستی نیاز دارند؟

اگر شما هم از شکل و اندازه لابیاهای خود رنج میبرید و باعث از بین رفتن اعتماد به نفس شما شده است، نگران نباشید چون عمل زیبایی واژن یا لابیاپلاستی موثرترین روش برای درست کردن ظاهر لابیاهای نامتقارن است.3

لابیاپلاستی با لیزر لیدی لیفت برای دختران هم انجام می‌شود؟

تمام دختران بالای 18 سال که کاندیدای این جراحی باشند می‌توانند این کار را حتی با باکره بودن و حفظ آن، نیز انجام دهند. این کار مشکلی برای بکارت آنها به وجود نخواهد آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *