متخصص زنان و زایمان > جراحی های زیبایی > عمل لابیاپلاستی > آیا لابیاپلاستی در بارداری امکان پذیر است؟
لابیاپلاستی در بارداری

بعضی از خانم های باردار تمایل دارند بعد از زایمان طبیعی یا سزارین عمل های زیبایی و ترمیمی واژن را نیز انجام دهند. لابیاپلاستی در بارداری و یا کسانی که تازه زایمان کرده اند خطرناک و ممنوع است. در این مقاله می‌خواهیم بگوییم چرا نباید عمل لابیاپلاستی را همزان با زایمان یا بارداری انجام داد. پس با ما همراه شوید.

لابیاپلاستی در بارداری

انجام این عمل زیبایی در زمان حاملگی طبق گفته جراح لابیاپلاستی که اسامی آنها در لینک درج شده قرار گرفته است. ممنوع است. چون تغییرات هورمونی در بارداری باعث تغییر شکل در داخل و خارج اعضای تناسلی شده و فرم لابیاها غیرعادی است. همچنین دستگاه تناسلی در بارداری پر خون و متورم است و در صورت لابیاپلاستی دچار خونریزی و عفونت خواهید شد که برای جنین و خودتان مضر است.

به علاوه برای عمل زیبایی واژن لازم است آنتی بیوتیک و داروهای دیگری مصرف کنید که می توانند برای جنین مضر باشند. در ضمن، برای انجام لابیاپلاستی باید بیحسی موضعی برایتان انجام شود. داروهای بیحسی هم برای جنین خطرناک اند و احتمال سقط جنین وجود دارد.

زمان مناسب لابیاپلاستی برای زنان باردار

خانم های باردار به دلیل همراه بودن خطرات در لابیاپاستی بهتر است این جراحی را تا بعد از زایمان عقب بیندازند. شما می توانید ۳ تا ۶ ماه بعد از زایمان عمل لابیا را انجام دهید. طی این مدت تمام ورم و التهاب لابیاها خوابیده و فرم اصلی آنها مشخص می شود.

زمان مناسب لابیاپلاستی برای زنان باردار

می توانم در دوران شیردهی لابیاپلاستی انجام دهم؟

در دوران شیردهی نیز انجام عمل لابیاپلاستی در مادران شیرده هیچ منعی ندارد و بدون نگرانی می توانند آنرا انجام دهند.

خطرات عمل زیبایی واژن همزمان با سزارین

به نقل از جراح و متخصص زنان و زیبایی زنان، عمل زیبایی واژن بعد از سزارین به دلیل شرایط زیر خطرناک است:

احتمال عفونت

تداخل مراقبت های بعد از سزارین با مراقبتهای بعد از عمل لابیاپلاستی و مسئولیت های مادری باعث می شود، نتوانید به خوبی مراقبتهای لازم را انجام دهید. بنابراین احتمال عفونت لابیا و دیگر عوارض بعد از این جراحی در شما بیشتر شده و تاثیر منفی روی رضایت از عمل لابیاپلاستی تان دارد.

خونریزی شدید

لابیاپلاستی در بارداری و یا بلافاصله بعد از سزارین باعث خونریزی بیش از حد لابیاها می شود. چون لگن، لابیاها و واژن موقع زایمان بسیار ملتهب و پرخون هستند. در نتیجه خونریزی لابیاها به خونریزی جراحی سزارین اضافه شده و جان مادر به دلیل از دست دادن خون زیاد به خطر می افتد.

معلوم نبودن فرم لابیا

بدلیل ورم و تغییرات لابیاها در اثر هورمون های بارداری، لابیاها در زمان زایمان، فرم اصلی خود را ندارند. باید تمام ورم های لابیا بخوابد تا فرم واقعی آن مشخص شود. بنابراین برش لابیاها بلافاصله بعد از زایمان باعث می شود نتیجه عمل تان خوب نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *