متخصص زنان و زایمان > معاینات و آزمایشات > ماموگرافی > ماموگرافی شیراز | مراکز تخصصی ماموگرافی در شیراز
ماموگرافی در شیراز

آیا شما هم به دنبال بهترین ماموگرافی شیراز می باشید؟ آیا از هزینه های ماموگرافی اطلاع دارید؟ در این مقاله می خواهیم شما را با مراکز ماموگرافی در شیراز بیشتر آشنا کنیم. تا بتوانید بهترین ماموگرافی در شیراز را انتخاب نمایید. مراجعه به مراکز ماموگرافی در شیراز معمولا بعد از انجام سونوگرافی سینه شیراز انجام می شود.

ماموگرافی چیست؟

ماموگرافی را می توان یک نوع روش تشخیصی بیماری های سینه و پستان بعد از سونوگرافی در نظر گرفت. این آزمایش برای خانم هایی که درد در ناحیه سینه خود دارند، فرورفتگی در سینه هایشان پدید آمده و یا مشکلاتی از این قبیل دارند مناسب است. البته این آزمایش به صورت دوره ای به منظور پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه در زنان سالم بالای 40 الی 45 سال نیز انجام می گردد. این آزمایش باید در مراکز تخصصی تحت نظر پزشک متخصص انجام شود تا نتیجه آن درست و دقیق باشد.

ماموگرافی شیراز به چه صورت انجام می شود؟
ماموگرافی شیراز به چه صورت انجام می شود؟

لیست مراکز تخصصی ماموگرافی در شیراز

ماموگرافی یکی از روش های تشخیصی بیماری پستان است. انجام این کار باید توسط پزشک متخصص انجام شود. در این مطلب با مراکز تخصصی ماموگرافی شیراز به همراه آدرس و شماره تماس آنها آشنا می شوید.

ردیفماموگرافی شیرازنشانی ماموگرافی شیرازشماره تماس
1کلینیک رادیولوژی، سونوگرافی
و ماموگرافی دکتر منصوره بهمنی
شیراز، قدوسی شرقی، حدفاصل کوچه 6 و 8، جنب دفتر پیشخوان دولت، ساختمان صبا، طبقه 2، واحد 307136488191
2کلینیک رادیولوژی و سونوگرافی
و ماموگرافی دکتر حمیده رئیسی
شیراز، بلوار کریم خان زند، نبش بیست متری سینماسعدی (هفت تیر)، مجتمع پزشکی شیراز، طبقه 3، واحد 30207132335418
07132363469
3کلینیک رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر امیرپاشا هنرپیشه
شیراز، خیابان قصردشت، جنب بیمارستان فرهمندفر، ساختمان اکسیر طبقه 2، واحد 20307136277807
09176361531

ماموگرافی در شیراز چگونه انجام می شود؟

ماموگرافی شیراز یکی از بهترین ماموگرافی ها در ایران می باشد. دلیل آن هم استفاده از دستگاه های به روز دنیا می باشد. دستگاه ماموگرافی از دو صفحه موازی درست شده است که سینه ها بین این دو صفحه گذاشته می شود  و صفحه ها با نزدیک شدن به یکدیگر بافت سینه را به هم می فشارند تا تصویر دقیق تری از کل بافت سینه دیده شود. بعد از آن متخصص تصویربرداری از شما می خواهد نفس خود را حبس کنید و در این حال تصویربرداری اشعه ایکس شروع می شود. سپس متخصص موقعیت سینه ها را تغییر می دهد تا تصویر از زاویه دیگری نیز داشته باشد.

ماموگرافی شیراز

ماموگرافی چقدر طول میکشد؟

این آزمایش تشخیصی به طور معمول 10 الی 15 دقیقه بیشتر طول نمی کشد. اما مدت زمان آماده شدن شما در اتاق و قرار دادن صحیح سینه ها بین دستگاه ممکن است کمی زمان بر باشد. بهتر است ماموگرافی در شیراز توسط متخصص و پزشک حاذق انجام شود.

عوارض ماموگرافی چیست؟

افرادی بر این باورند که ماموگرافی به دلیل اشعه ایکس سرطان زا است. این باور بسیار غلط است،
5% – 15% ماموگرافی ها به انجام نوع تکمیلی آن و یا سونوگرافی سینه نیاز دارد که اغلب نتایج این بررسی های تکمیلی طبیعی است.

هزینه ماموگرافی به عوامل متعددی بستگی دارد. برای آگاهی از هزینه این آزمایش به لینک درج شده مراجعه کنید

ماموگرافی برای چه کسانی و در چه سنی توصیه می شود؟

انجمن سرطان شناسی آمریکا این آزمایش تشخیصی را برای همه خانم ها بعد از سن 40 سالگی توصیه می کند. در واقع شروع ماموگرافی در سن 35 سالگی است و بعد از 40 سالگی بهتر است سالی یک بار این آزمایش را انجام دهید. ماموگرافی در جهت تشخیص سرطان سینه کمک ویژه ای به پزشکان می کند. یا تشخیص به موقع این بیماری میتوان از پیشرفت آن جلوگیری کرد. ما نیز به بانوان شیرازی توصیه می کنیم که حتما برای انجام ماموگرافی در شیراز اهمیت ویژه ای قائل شوند.

بهترین ماموگرافی در شیراز توسط مراکز ماموگرافی در شیراز
بهترین ماموگرافی در شیراز توسط مراکز ماموگرافی در شیراز

آیا ماموگرافی در شیراز درد دارد؟

میزان درد این آزمایش به آستانه تحمل هر فرد بر می گردد. بیشتر افراد به دلیل فشاری که صفحات دستگاه به سینه آنها می آورد در حین تصویربرداری احساس درد و ناراحتی می کنند. البته از موارد مهمی که می تواند در درد ماموگرافی تاثیر بگذارد سایز سینه ها و زمان قاعدگی است.

در مراکز تخصصی ماموگرافی شیراز و یا شهرهای دیگر توصیه می کنند که برای کم کردن درد، بعد از قاعدگی ماموگرافی را انجام دهید و حتما 48 ساعت قبل از آن از مصرف مواد غذایی مانند شکلات، قهوه و ادویه های تند دوری کنید.

نتایج ماموگرافی چه معنایی دارد؟

در جواب ماموگرافی به طور کلی نتایج زیر نشان داده می شود:

  • وجود توده ها و بافت های متراکم غیر نرمال
  • وجود عدم تقارن در بخش های مختلف سینه ها
  • وجود ناحیه متراکم تنها در یکی از پستان ها
  • وجود توده های کلسیم در غدد شیری و بافت های دیگر پستان
  • ایجاد یک ناحیه متراکم غیر نرمال در مقایسه با نتایج قبلی ماموگرافی

در صورتی که رادیولوژیست وجود این علائم غیر طبیعی را در آزمایشات فرد تشخیص داد ممکن است نیاز به انجام آزمایش های دیگر باشد.