متخصص زنان و زایمان > بارداری و زایمان > قرص هایی که باعث نازایی می شوند
قرص هایی که باعث نازایی می شوند

نازایی علل مختلفی دارد. برای درمان نازایی راه های مختلفی وجود دارد اما در نظر داشته باشید که تعدادی از دارو ها میتواندد باعث نازایی شوند. در این مقاله با قرص هایی که باعث نازایی می شوند بیشتر آشنا خواهید شد. برای تحت درمان قرار گرفتن حتما از یک متخصص زنان با تجربه در شیراز کمک بگیرید.

قرص هایی که باعث نازایی می شوند

در این مطلب با معرفی تعداد از قرص ها و مکانیزم درمانی آن ها به شما نحوه تاثیرگذاری آنها را بر ناباروری مردان و زنان خواهیم گفت.

داروهای ضد افسردگی

یکی از قرص هایی که باعث نازایی می شود را میتواند داروهای ضد افسردگی در نظر گرفت. داروهای ضد افسردگی که به اختصار SSRIs نیز گفته می شود. می توانند باعث اختلال نعوظ و کاهش میل جنسی می گردد. این داروها با اثر و خاصیت آرام بخشی و ضد کولینرژیک باعث نازایی می شوند. این داروها همچنین باعث به تاخیر افتادن انزال شده و به همین جهت در درمان زودانزالی مورد استفاده قرار می گیرند.

داروهای فشار خون

این داروها نیز از آنجایی که باعث زیاد شدن ادرار(مدر) می شوند، باعث کاهش جریان خون به آلت تناسلی شده و متیوانند میل جنسی را کاهش داده و باعث نازایی شوند.

اسپرونولاکتین

اسپیرونولاکتین یکی از داروهای هورمونی است که برای منظم کردن هورمون ها در خانم ها تجویز می شود. همچنین این دارو برای بیماران کبدی استفاده می شود و با تغییر و اختلال در هیپوتالاموس، هیپوفیز و بیضه مشکلات ناباروری ایجاد می کند. این دارو با جلوگیری از تبدیلDTH به هورمون جنسی (تستوسترون)، باعث کاهش تستوسترون می گردد. در نتیجه میل جنسی، اختلال نعوظ و بالاخره ناباروری را به همراه دارد.

قرص ویاگرا

قرص ویاگرا (سیلدنافیل) از سال ۱۹۹۸ در بازار به فروش رسیده است ؛ به عنوان یکی از مهم ترین داروهای موثر در درمان اختلال نعوظ (ED) بکار می رود. قرص سیلدنافیل بر مکانیزم فیزیولوژیک نعوظ تاثیر گذار است و با افزایش جریان خون در آلت تناسلی موجب نعوظ آلت می گردد. سیلدنافیل از جمله داروهایی بسیار موثری که در سال های اخیر در این زمینه به بازار ارائه شده است.

برای درمان ناباروری در شیراز میتوانید به لینک درج شده مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *