متخصص زنان و زایمان > بارداری و زایمان > عوارض بی حسی اپیدورال در زایمان طبیعی چیست ؟
عوارض بی حسی اپیدورال

در زمان زایمان روش های محتلفی برای کاهش و تسکین درد وجود دارد که میتواتند برای زایمان به مادر کمک کند. بی حسی اپیدورال یک روش جدید بی حسی است که در آن به کم کردن درد مادر در زایمان کمک میکند. در این مطلب برای شما عوارض بی حسی اپیدورال را خواهیم گفت . با ما همراه شوید…

بی حسی اپیدورال چیست ؟

در این روش بی حسی متخصص بیهوشی در زمان زایمان یک سوزن در ناحیه اپیدورال وارد میکند. بعد از آن سوزن را بیرون آورده و قسمت پلاستیکی باقی می ماند و از این طریق بی حسی وارد بدن شما می شود. این کار به شما کمکئ میکند تا درد زایمان را حس نکنید.

زمان تزریق بی حسی اپیدورال

عوارض بی حسی اپیدورال اگر به موقع و در زمان مناسب تزریق شود کم خواهد شد. زمان مناسب برای تزریق این روش بی حسی مادر باردار در مرحلۀ فعال زایمان است. چرا که ترسی این مسئله وجود دارد که این کار باعث شود سرعت انقباض شما کم شود.

چه زمانی نباید بیحسی اپیدورال تزریق کرد ؟

موارد زیادی وجود دارد که در آن نباید از بی حسی اپیدورال استفاده کرد چرا که ممکن است عوارض بی حسی اپیدورال زیاد باشد. این موارد شامل:

  • زنانی که از داروهای رقیق کننده خون استفاه میکنند
  • کسانی که پلاکت های خون پایینی دارند
  • اگر فشار خون شما پایین است این کار برای شما ضرر دارد
  • اگر در بدن شما عفونت فعالی وجود دارد نباید این کار را انجام دهید.
  • دهانه رحم اگر کم تر از 4 سانتی متر باز شده باشد

عوارض بی حسی اپیدورال

این روش بی حسی عوارضی را نیز به دنبال دارد ممکن است شما دچار کاهش فشار خون، خارش خفیف، کمردرد یا سردرد شوید. که این ها کمترین عوارض این روش زایمان است.

عوارض دیگری که ممکن است به وجود آید آسیب به اعصاب، خونریزی، عفونت در کانال نخاعی و فلج است که البته میتوان گفت بسیار کم است.

برای کم کردن عوارض بی حسی اپیدورال بهتر است قبل از تزریق با پزشک متخصص زنان و زایمان در شیراز درباره‌ هرگونه‌ مساله‌ پزشکی مثل آلرژی به بی‌حسی موضعی، مشکلات تنفسی، مشکلات خونریزی، جراحی‌های ستون فقرات و … صحبت کرده و اگر مشکل پیش زمینه ای دارید اول آن را برطرف کنید.

در نتیجه میتوان گفت که درد زایمان برای هر خانم متفاوت است و هر کسی با یک سری چالش ها در این زمان روبرو خواهد شد. توصیه ما به شما این است که با ماما و پزشک خود صحبت کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرد.

سپاس از همرایتان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *