متخصص زنان و زایمان > بیماریهای زنان > علت لکه بینی و خونریزی بدون قاعدگی چیست ؟
لکه بینی بدون قاعدگی

لکه بینی های خانم ها در دوران مختلف میتواند علل منحصر یه فردی داشته باشد. در این مقاله با علت لکه بینی و یا حتی خونریزی بدون قاعدگی آشنا می شوید. با ما همراه شوید.

علل اصلی لکه بینی بدن قاعدگی

در واقع لکه بینی می تواند صورتی، قرمز تیره، قهوه ای تیره، قهوه ای به نظر برسد نقاط صورتی نشان دهنده خون رقیق میباشد در حالی که رنگ قرمز روشن نشان دهنده خون تازه است، خون قهوه ای خون قدیمی است در حالی که خون سیاه را میتوان بسیار قدیمی در نظر گرفت.

تفاوت بین لکه بینی و خونریزی چیست ؟

در لکه بینی و خونریزی عمده تفاوت هایی وجود دارد. در نظر داشته باشید که خونریزی درواقع واژینال است بیشتر در دوران قاعدگی به وجود می آید.. اما لکه بینی به دلایل مختلفی در هر دوره ای میتواند به وجود آید. لکه بینی یک دو روز قبل از پریود نرمال خواهد بود ولی اگر بیشتر شود جای نگرانی دارد و باید به سرعت علت آن مشخص شود. لکه بینی ممکن است وسط سیکل، بلافاصله بعد از اتمام خونریزی، اواخر سیکل رخ دهد.

علت خونریزی بدون قاعدگی

موارد مختلفی میتواند دلیل وقوع این عارضه باشد. این موارد شامل :

  • نارسایی تخمدان ها
  • مشکلات غده تیروئید
  • شروع یا توقف قرص های ضد بارداری
  • وسیله داخل رحمی
  • چسب ضدبارداری
  • ایمپلنت پیشگیری از بارداری یا تزریق

علت لکه بینی بدون قاعدگی

لکه بینی در دوران بین دو قاعدگی نیز میتواند دلایل منحصر به  فردی داشته باشد که عبارت است از :

فیبروئیدهای رحمی
عفونت
سرطان
قرار دادن یک شیء در واژن
استرس شدید
دیابت
اختلالات تیروئید
افزایش یا کاهش وزن قابل توجه

درمان لکه بینی بین دو قاعدگی

در ابتدا باید بتوانید علت لکه بینی را پیدا کنید. بر اساس آنچه که باعث خونریزی و لکه بینی بین دو قاعدگی است میتواند راه درمان را پیدا کرد.
در برخی موارد ، این نوع خونریزی غیر طبیعی خود به خود حل خواهد شد . با ابن حال برای برخی از زنان علت اصلی نیاز به درمان دارد . نادیده گرفتن مشکل و مراجعه نکردن به پزشک می تواند منجر به بدتر شدن مشکل شود. اگر علت خونریزی عفونت، سرطان یا یکی از اختلالات جدی باشد ممکن است عواقب آن تهدیدی برای زندگی (مرگبار) باشد.

جلوگیری از لکه بینی قاعدگی

حفظ سبک زندگی سالم و وزن طبیعی ، زیرا داشتن اضافه وزن می تواند منجر به دوره های قاعدگی غیرطبیعی شود. اگر از قرص های ضد بارداری مصرف می کنید ، به منظور جلوگیری از عدم تعادل هورمونی مصرف کنید . کمابیش برای حفظ سلامتی و کاهش استرس ورزش کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *