متخصص زنان و زایمان > جراحی های زیبایی > روشن سازی واژن > بهترین روش سفید کردن واژن یا واژینال وایتینگ چیست؟
سفید کردن واژن

امروزه تمام روابط زناشویی مستلزم داشتن یک اندام جنسی زیبا است. زیبایی ناحیه تناسلی رابطه مستقیمی با سفید کردن واژن یا همان واژینال وایتینگ دارد. پزشک متخصص جراحی های زیبای زنان روش های مختلفی برای این کار دارد که بسته به میزان و وسعت ناحیه تناسلی مورد استفاده قرار میگیرد.

جدا از این مقوله برخی از بانوان هستند که علاقه زیادی به حفظ زیبایی و تناسب اندام دارند و فقط به افزایش زیبایی قسمت هایی از بدن که برای سایر افراد قابل مشاهده باشد مانند آرایش، رنگ مو و…اهمیت نمی‌دهند، سفید کردن واژن یکی از جراحی های زیبایی پرطرفدار و شایع برای بانوان است چرا که در رفع تیرگی و سفید کردن پوست واژن اثر فوق العاده ای دارد.

سفید کردن واژن یا واژینال وایتینگ چیست؟

تیرگی پوست دستگاه تناسلی همواره مورد توجه بانوان بوده است. در طول سال‌های اخیر، روش های  مختلفی برای رسیدگی به این مسئله به وجود آمده است، اما هیچ‌کدام از این درمان‌ها راه‌ حلی معتبر، دائمی و موثر برای این موضوع نبوده‌اند.
مواد شیمیایی موضعی قبلاً به‌ منظور روشن سازی واژن و مقعد مورد استفاده قرار می گرفتند، اما نتایجی که از آن حاصل می‌شد، نه تنها موقتی بود بلکه مشکلات پوستی بسیاری را به دنبال داشت. از آنجا که پوست این ناحیه بسیار حساس است، استفاده از مواد شیمیایی، عواقب زیادی را به دنبال خواهد داشت. به همین دلیل است که فناوری به پزشکان متخصص سفید کردن واژن که اسامی آنها در لینک درج شده قرار گفته است این اجازه را می‌دهد تا از تکنولوژی و با استفاده از لیزر برای روشن سازی واژن برای نتایج دائمی و موثرتر استفاده کنند.

عوامل ایجاد تیرگی واژن

  • عوامل ژنتیکی: سیاه شدن واژن بستگی به ژن هایی که فرد به ارث می برد، دارد. عوامل ژنتیکی مهمترین علت سیاه شدن پوست آلت تناسلی در خانمهاست.
  • بالارفتن سن: بالا رفتن سن تغییراتی هورمونی در فرد ایجاد می کند که می تواند به تیره شدن آلت تناسلی بانوان منجر شود.
    تغییرات و اختلالات هورمونی: این امر میتواند براثر مصرف بعضی داروهای خاص رخ دهد.
  • تهویه هوا، رطوبت و تعریق: پوشیده بودن این ناحیه از بدن باعث عدم رسیدن هوای تازه، تجمع رطوبت و عرق در این ناحیه میشود که منجر به تغییر رنگ پوست می گردد.
  • پوشیدن لباس تنگ و لباس زیر ساخته شده از مواد مصنوعی: لباسهای پلاستیکی باعث ایجاد عدم تهویه کافی و درنتیجه سیاه شدن پوست آلت تناسلی می شود. همچنین برخی خانمها به مواد مصنوعی و شلورهای جین حساسیت دارند که این مورد هم دلیل دیگری برای تیرگی واژن است.
  • پیاده روی و راه رفتن زیاد: این امر باعث سایش مداوم پوست به همدیگر می شود که منجر به تغییر رنگ پوست می شود.
  • استفاده مکرر از تیغ یا ژیلت یا استفاده از تیغ یا ژیلت کهنه: از بین بردن موهای زائد با استفاده از ژیلت، به مرور زمان موجب تیرگی پوست می شود.
  • کمبود بعضی ویتامین ها و مواد معدنی در بدن
  • تولید زیاد ملاتونین در واژن
  • استفاده مکرر از پودر تالک: : تالک در بسیاری از صنایع مانند مواد آرایشی، لوسیون‌ها و پودرهای مخصوص بدن (حتی پودرهای بچه) استفاده می‌شود.
  • اختلال در غدد فوق کلیوی : غدد فوق کلیوی یا غده‌های آدرنال(Adrenal) یک جفت غده درون‌ریز هستند که هر کدام بر روی کلیه‌ها قرار دارند .
  • بارداری: بارداری موجب تغییر رنگ پوست واژن می شود. در برخی از خانمها این فرایند برگشت ناپذیر است و پوست واژن تیره باقی خواهد ماند.
  • چاقی: تیرگی پوست واژن در افراد چاق محسوس تر و شایع تر است.
    استفاده از برخی صابونها، کرم ها و شامپوهای بدن و سایر محصولات بهداشتی.
  • برخی بیماری ها: از جمله سرطان معده، بیماری کوشینگ، بیماری آکرومگالی، سندروم تخمدان پلی کیستیک، اختلالات پوستی و کبدی و کم کاری یا پر کاری تیروئید.
  • عفونتهای پوستی و قارچهای ناحیه واژن.

هدف از درمان تیرگی واژن

به وجود آمدن تیرگی در ناحیه تناسلی به دلیل بالا رفتن غلظت ملانین این ناحیه است. هدف از درمان تیرگی ناحیه تناسلی بانوان با استفاده از دستگاه های لیزر مختلف مانند لیزر مونالیزاتاچ، از بین بردن ملانین های جمع شده در این ناحیه است. حتی با یک جلسه، نتایج ماندگاری به دست می‌آید. یک جلسه می‌تواند از 15 تا 30 دقیقه به طول بیانجامد. لیزر مقعدی و سفید سازی واژینال در مقایسه با کرم‌های بلیچینگ و یا سفیدکننده مطمئن‌تر و ساده‌تر است.

مراقبت های لازم پس از لیزر ناحیه تناسلی

  • بمدت 3 الی 5 روز پس از انجام لیزر از برقراری رابطه جنسی خودداری نمایید.
  • در وان یا استخر نروید.
  • تا بهبودی کامل به هیچ وجه به فعالیت های ورزشی نپردازید.
  • بعد از هر شستشو ناحیه را خشک کنید.
  • از پوشیدن لباسهای چسبناک و تنگ خوددراری کنید.
  • بهداشت شخصی را حتما رعایت فرمایید.
  • سعی کنید حدالامکان ناحیه تناسلی خود را خشک نگه دارید و لباس های زیر خود که مرطوب شده اند حتما تعویض نمایید.

روش های سفید کردن واژن کدامند؟

دو راه عمده برای بلیچینگ واژن وجود دارد. یکی روش های خانگی و دیگری استفاده از لیزرهای روز دنیا برای درمان این عارضه است. در ادامه با هر دو روش آنها آشنا خواهید شد:

روش های سفید کردن واژن

واژینال وایتینگ با کرم های موضعی

زمانی که تیرگی ناحیه تناسلی زیاد نباشد می توان با استفاده از کرم ها مخصوصی که پزشک متخصص تجویز می نماید وضعیت تیرگی ناحیه تناسلی خود را بهبود ببخشید.

لازم به ذکر است که کرم های موضعی شیمیایی و گیاهی به دلیل مواد بکار رفته در آن حاوی عصاره های گیاهی چون آلوورا ،جلبک دریایی وهمچنین مواد دارویی چون هیدروکینون می باشند ممکن است در پوست فرد عوارض پوستی ایجاد نماید.

بهترین روش درمان تیرگی واژن

لیزر ناحیه تناسلی یکی از روش های مطمئن برای سفید کردن کردن واژن می باشد. در این روش بخش های تیره سطح پوست زدوده شده و پوست تازه و باطراوت می گردد. مزیت سفید کردن پوست با لیزر اثر پذیری دائمی آن می باشد چرا که تمامی بافت های تیره بر روی سطح پوست را کاملا از بین می برد.

سوالات پرتکرار درباره سفید کردن واژن

معمولا مراجعه کنندگان برای درمان این عارضه پوستی سوالات زیادی دارند. در ادامه برخی از پرتکرارترین آنها را پاسخ خواهیم داد:

آیا سفید شدن واژن ماندگار هست؟

دارای ماندگاری بالایی است و به دلیل اینکه در کلینیک ما از دارو نیز کمک گرفته می شود سفید کردن واژن با لیزر مونالیزاتاچ دارای ماندگاری بالایی است.

آیا سفید کردن واژن درد دارد؟

خیر – در زمان روشن کردن واژن با لیزر، چون از از بی حسی موضعی استفاده می شود شخص کوچکترین دردی را احساس نمی کند .

چند جلسه برای سفید کردن واژن نیاز است؟

برای سفید کردن واژن نیاز به یک الی سه جلسه است، اگر چه سفید کردن واژن با لیزر در یک جلسه نیز نتایج بسیار خوبی را به دنبال دارد اما در برخی از خانم ها به دلیل تیرگی بسیار زیادی که واژن دارد نیاز به دو یا سه جلسه لیزر است، تعداد جلسات سفید کردن واژن بسته به پوست هر شخص نیز متفاوت است.

هزینه سفید سازی واژن چقدر است؟

با توجه به اینکه عوامل مختلفی در هزینه سفید کردن واژن تاثیرگذار هستند و سفید سازی واژن برای هر شخص متفاوت می باشد.

آیا با جوش شیرین و آب لیمو در منزل می شود سفید سازی واژن رو انجام داد؟

چون این راه حل ها دائمی نیستن و در خیلی از موارد ممکن است باعث ایجاد حساسیت پوستی شوند، توصیه نمی شود.

شما کرم خاصی برای سفید کردن واژن می توانید معرفی می کنید؟

هیچ یک از کرم های روشن کننده واژن به طور دائم سبب روشن شدن واژن نمی شود، شما می توانید با کمک لیزر روشن کننده واژن ماندگاری طولانی داشته باشد.

سفید سازی در کدام نواحی انجام می شود؟

در ناحیه واژن، مقعد، پرینیوم و کشاله ران

آیا دختران باکره هم می توانند سفید سازی واژن رو انجام بدهند؟

بله سفید کردن واژن هیچ ربطی به پرده بکارت ندارد، بنابراین دختران باکره هم می توانند سفید کردن واژن را انجام دهند.

آیا میتوان همزمان با لیزر موهای زائد وایتینگ واژینال یا روشن سازی ناحیه ژنیتال انجام داد؟

بله همزمان با روشن کردن ناحیه تناسلی می شود از لیزر موهای زائد بیکینی نیز استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *