متخصص زنان و زایمان > بارداری و زایمان > هزینه زایمان طبیعی و سزارین چقدر است؟
هزینه زایمان طبیعی و سزارین

هزینه عمل سزارین یکی از اولین سوالاتی است که هر بانوی ایرانی پیش از عمل سزارین از خود می پرسد. هزینه زایمان طبیعی در بیمارستان خصوصی با قیمت عمل سزارین در بیمارستان های دولتی متفاوت می باشد. یکی از دلایل متفاوت بودن هزینه زایمان پوشش های بیمه ای می باشد.

هزینه سزارین چقدر است؟

هزینه سزارین در بیمارستان ایران شیراز با هزینه سزارین در بیمارستان مسلمین شیراز در مقابل هزینه سزارین در بیمارستان خصوصی شیراز متفاوت می باشد. همانطور که می دانید هزینه زایمان سزارین در بیمارستان دولتی بسیار کمتر از هزینه زایمان سزارین در بیمارستان خصوصی می باشد. اما به طور کلی هزینه زایمان در ایران کمتر از بسیاری از کشورهای دیگر می باشد.

هزینه زایمان طبیعی در بیمارستان خصوصی
هزینه زایمان طبیعی در بیمارستان خصوصی

عوامل موثر بر هزینه زایمان طبیعی و سزارین چیست؟

موارد متعددی می تواند بر افزایش و یا کاهش هزینه های زایمان طبیعی و سزارین تاثیرگذار باشد. این موارد شامل:

  • بیمارستان انتخابی شما می تواند در افزایش و یا کاهش قیمت عمل زایمان تاثیرگذار باشد. این که بیمارستان از چه تجهیزاتی برخوردار باشد بسیار مهم است و میتواند در افزایش هزینه ها تاثیرگذار باشد.
  • استفاده از داروهای بی حسی به روش های مختلف، خود به تنهایی هزینه بر خواهد بود. این که از چه مواد  بی حسی برای شما در جهت زایمان استفاده کنند بسیار مهم است.
  • مراقبت های بعد از زایمان نیز بسیار اهمیت دارد. این کار نیز میتواند قیمت سزارین را افزایش بدهد.
  • پزشک انتخابی شما در جهت انجام زایمان بسیار مهم است. هر چه پزشک ماهر تر باشد دستمزد بیشتری در زمینه انجام زایمان خواهد گرفت. دستمزد دکتر برای سزارین جداگانه محاسبه می شود.

هزینه زایمان طبیعی چقدر است؟

زایمان طبیعی یکی از بهترین روش های زایمان در تمام دنیا است. هزینه زایمان طبیعی بسته به دکتر انتخابی شما می تواند متفاوت باشد. ماما شما بسته به توانایی ها می تواند دستمزد بیشتری بگیرد. به طور کلی هزینه زایمان طبیعی در مقایسه هزینه های سرسام آور زایمان سزارین بیشتر می باشد. پس اگر قیمت برای شما اهمیت دارد خوب است بدانید که قیمت زایمان طبیعی کمتر از هزینه عمل سزارین می باشد.

هزینه زایمان سزارین چقدر است؟

زایمان سزارین بسته به تشخیص پزشک انجام می شود. هزینه زایمان سزارین بسته به بیهوشی و دستمزد پزشک و بیمارستان می تواند متفاوت باشد. مراقبت های بعد از این نوع زایمان بسیار مهم است و باید انجام شود. هزینه مراقبت های بعدی بر هزینه انجام این نوع زایمان تاثیرگذار خواهد بود. بنابراین نمیتوان قیمت واحدی را برای عمل سزارین در نظر گرفت. زیرا در صورتی که به تشخیص پزشک مجبور به انجام سزارین شوید بیمه تا حدود زیادی هزینه ها را متقبل می شود.

آیا بیمه هزینه زایمان طبیعی و سزارین را پرداخت می کند؟

در نظر داشته باشید که بیمارستان های دولتی تحت قرارداد تمام بیمه ها هستند. اما بیمارستان های خصوصی تنها تحت قرارداد تعدادی از بیمه ها هستند. هزینه انجام زایمان بسته به بیمه ما متفاوت پرداخت می شود. در صورتی که پزشک شما تشخیص دهد انجام عمل سزارین ضروری است و زایمان طبیعی به مادر و یا جنین صدمه وارد می کند هزینه زایمان سزارین توسط بیمه پرداخت می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *