متخصص زنان و زایمان > جراحی های درمانی > هزینه جراحی هیسترکتومی چقدر است ؟
هزینه جراحی هیستروکتومی

جراحی هیستروکتوم یا جراحی برداشت رحم به معنای برداشت کامل یا جزئی رحم از بدن زن است. این جراحی معمولاً در مواردی انجام می‌شود که رحم آسیب دیده است در ادامه اطلاعات کاملی در رابطه با هزینه جراحی هیسترکتومی

جراحی هیسترکتومی چیست؟

جراحی هیسترکتوم یا جراحی برداشت رحم به معنای برداشت کامل یا جزئی رحم از بدن زن است. این جراحی معمولاً در مواردی انجام می‌شود که رحم آسیب دیده است، مانند وجود تومورهای خطرناک، عفونت‌های شدید، خونریزی رحمی و ناراحتی مزمن رحم است. همچنین این جراحی ممکن است برای درمان بیماری‌هایی مانند عفونت‌های مزمن رحمی، فیبرومهای رحمی و اختلال‌های خونریزی رحمی نیز انجام شود.
جراحی هیستروکتوم می‌تواند به یکی از سه روش زیر انجام شود:

– هیسترکتومی معمولی: رحم به طور کامل از بدن زن خارج می‌شود.

– هیسترکتومی زیبودهی (Vaginal hysterectomy): رحم به وسیله برش‌های کوچک در داخل واژن برداشته می‌شود و از طریق واژن خارج می‌شود.

– هیسترکتومی لاپاروسکوپی (Laparoscopic hysterectomy): رحم با استفاده از چندین برش کوچک در ناحیه شکم به وسیله ابزار و دوربین لاپاروسکوپی برداشته می‌شود.

در صورتی که جراحی به منظور برداشت کامل رحم انجام شود، شخص قابلیت باروری را از دست می‌دهد و قادر به باروری نمی‌شود. اما در برخی موارد، هیسترکتومی جزئی انجام می‌شود، که در این صورت، رحم جزئی از بدن زن برداشته می‌شود و قادر به باروری باقی می‌ماند. در ادامه این مطلب از سایت متخصص زنان و زایمان میتوانید در رابطه با هزینه عمل تخلیه رحم یا هیسترکتومی اطلاعات لازم را کسب کنید.

هزینه جراحی هیستروکتومی

موارد موثر بر هزینه جراحی هیسترکتومی چیست ؟

هزینه جراحی هیسترکتومی بسته به بیمارستان و پزشک انتخابی شما میتواند متفاوت باشد.
شایع ترین علت جراحی هیسترکتومی به وجود آمدن فیبروم های علامتدار رحم است. حتی در رحم های بسیار بزرگ که تا یک کیلوگرم وزن دارند نیز می توان عمل را به روش لاپاراسکوپی (بسته) انجام داد. این کار در هزینه جراحی هیسترکتومی میتواند تاثیرگذار باشد.
یکی دیگر از مواردی که میتواند بر هزینه این جراحی تاثیرگذار باشد این است که بعد از عمل مریض نیاز به چند روز بستری دارد.
صورت حساب هر بیمارستان به جمع مواردی مانند اتاق عمل، تجهیزات مصرفی، بستری، دارو و… به دست می آید. تمام این موارد میتواند بر هزینه جراحی تاثیرگذار باشد.

هزینه هیسترکتومی رحم

هزینه جراحی هیسترکتومی به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ابتدای روش های انجام این عمل تخلیه رحم را توضیح داده ایم.

این عوامل شامل موارد زیر است:

نوع تخصص جراح (جراح زنان، جراح عمومی، جراح فلوشیپ لاپاراسکوپی) . توصیه میکنیم قبل از انجام عمل تخلیه رحم حتما توسط متخصص و جراح زنان در شیراز معاینه شوید.

تکنیک جراحی (روش جراحی باز یا لاپاراسکوپی)

حجم و گستره ناحیه عمل(برداشتن کامل رحم و تخمدان یا همان روش توتال، روش ساب توتال که بخشی از رحم برداشته می‌شود و روش رادیکال که در درمان بیماران سرطانی مورد استفاده است.)

محل انجام جراحی (منظور بیمارستان‌های دولتی، آموزشی، خصوصی و یا مراکز جراحی)

هزینه جراحی تخلیه رحم در سال 1402 بین ۳۰ الی۴۰ میلیون تومان قرار دارد.

یکی از سوال‌های متداول در مورد هزینه جراحی توسط بیمه‌های درمانی، میزان تحمل هزینه عمل توسط بیمه است. با توجه به شرایط پوشش بیمه، میزان پوشش هزینه‌ها توسط بیمه بین 10 تا 100 درصد هزینه جراحی متفاوت است. توصیه می‌شود قبل از انجام عمل با بیمه خود تماس بگیرید و اطلاعات لازم درباره شرایط و میزان پوشش بیمه و مدارک مورد نیاز برای ارائه به بیمه را کسب کنید. در صورت نیاز به بستری شدن بیمار در بیمارستان پس از عمل، هزینه بستری نیز به هزینه جراحی اضافه می‌شود.

بیشتر بخوانید : هیسترکتومی چیست و چه کاربردی دارد ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *